A kalocsai Meszesi kikötőbe érkezett vizet vételezni a Clark Ádám úszódaru, ugyanis a Kalocsa-Paks Új Duna-híd építésénél dolgozik - közölte Filvig Géza, Kalocsa város polgármestere.

A Clark Ádám úszódaru főképp hidak építésénél használt önjáró úszódaru, amelyet 1980-ban épített a Ganz-MÁVAG Magyar Hajó- és Darugyár Angyalföldi Gyáregysége. Az Árpád híd építéséhez tervezték. Teherbírása 2006 óta 200 tonna. Gyártásakor elsősorban kikötők, gátak építésére, legfőképpen pedig nagy méretű hídszerkezetek szerelésére szánták.

Mentéshez is használják, többek között vasércszállító hajót is emelt már ki. 2019 júniusában a Budapesten elsüllyedt Hableány felszínre hozásához rendelték ki. Bár 2011-ben és egyes források még 2019-ben is Közép-Európa legnagyobb úszódarujaként tartották számon, de például a lengyel flottában a Maja (már 2010 előtt) és a Conrad Consul (2016 decembere óta) is nagyobb emelőkapacitású.

Amint arról lapunk, a frisshirek.hu is beszámolt március 10-én a bal parti – vagyis Kalocsa felőli – mederhídon a hídszerkezet sarura helyezése is megtörtént, itt jelenleg már a korlátok és a szegélyek felszerelését végzik. A főpálya alatt az árvízvédelmi gát kezelőútját átvezető vasbeton keretműtárgy szerkezetkész állapotban van. A jó időre tekintettel megkezdődött a műtárgyakhoz csatlakozó főpálya- és háttöltés tovább építése.

Fotó: Filvig Géza Facebook oldala