Régóta tervezik Szeged harmadik Tisza-hídját, ahogy arról korábban mi is írtunk. A munkálatok egyelőre még a tervezésnél tartanak, ezen szakasz is 2024-ben érhet véget, hangzott el a tegnapi közmeghallgatáson. 

Kiderült, hogy egy olyan hidat terveztek, ahol függőlegesen és vízszintesen is lennének függőkertek. Nyul Zoltán, az állami Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a tervezési szakasz végső fázisában vannak, de folyamatosan be kell új, jövőbe mutató szempontokat is emelni, amire lehetősége volt javaslatot tenni a közmeghallgatáson megjelenő embereknek is. 

Takács Miklós, a tervező FŐMTERV Zrt-től elmondta, hogy a híd építésével és jelenleg tervezésével kapcsolatban fontos szerepe van az úthálózatnak is. A híd a szegedi nagykörúttól Szőregig fog terjedni, tehát az utaknak ezen részét fogja igénybe venni. Példaként említette, hogy a jelenleg kétsávos Bécsi körút esetében, négy sávot alakítanak ki, jelzőlámpás csomópontokkal, és ahol ez lehetséges, parkolókkal. Hozzátette, hogy jövő márciusig kell benyújtaniuk engedélyezésre a tervdokumentációkat. 

A kétszer kétsávúsítással kapcsolatban voltak, akik kifejtették, hogy ezzel jelentősen csökkeni fog a városi zöldfelületek mérete és száma, ez pedig aggodalomra ad okot. Takács Miklós szerint a négysávúsítás eredménye jelentős környezeti tehermentesítés, mégpedig a kétsávos Belvárosi híd tehermentesítése lesz, sőt, érdemes azon elgondolkodni, tette hozzá, nem lenne-e érdemes autómentesítani majd a későbbiekben azt a hidat. 

Felmerült, hogy az alsó rakparton az autóforgalmat nem engednék fel az új hídra sem. 

A jelenlegi tervek szerint függőlegesen és vízszintesen is lennének zöldfelületek, ráadásul a híd felső ívét kinyitnák, így akár 13 méter magasan is átsétálhatnánk azon. Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester azt írta, szeretnék, ha Szeged új hídja illeszkedne a Zöld Város koncepcióhoz, harmonizálna a város eddigi fejlesztéseivel, hozzájárulna a város turisztikai vonzerejéhez és egyidejűleg műszakilag és pénzügyileg is megvalósítható lenne. 

A harmadik híd még biztos sokáig lesz napirenden, hiszen már 1998-ban is a kampány egyik fontos témája, azóta pedig legutóbb a 2019-es önkormányzati választásokon került ismét fókuszba. A harmadik vagy déli híd része volt annak a megállapodásnak, amelyet a Modern Városok Program keretében kötött Botka László Orbán Viktorral, még 2017-ben.

Fotó: Nagy Sándor Facebook oldala