A Tupperware csődvédelmi eljárás alatt
A híres műanyag élelmiszertároló-edényeket gyártó Tupperware csődvédelmi eljárást kezdeményezett az Egyesült Államokban, céljuk a vállalat értékesítése a működés fenntartása mellett.
A Tupperware Brands és néhány leányvállalata nehéz helyzetbe került, és csődvédelmet kért maga ellen, hogy a működést fenntartva keressenek vevőt a cég számára. A Yahoo Finance által ismertetett bírósági dokumentumok szerint a vállalat eszközeinek értéke 500 millió és 1 milliárd dollár között mozog, míg a kötelezettségek 1 és 10 milliárd dollár közötti összeget tesznek ki. A Blikk információi szerint a cég több mint 700 millió dolláros adósságban lehet.
A Tupperware már évek óta küszködik a piacon való megmaradásért, és a vezetőség korábban már jelezte, hogy a vállalat működőképessége kétséges. A cégnek voltak leépítései, ingatlanértékesítései, és még az egyetlen amerikai gyár bezárását is tervezte, ami közel 150 alkalmazott elbocsátását jelentette volna. A vállalat részvényei zuhanásnak indultak, ami shortoló befektetőket vonzott. A válságkezelés részeként a vezérigazgatót, Miguel Fernandezt is leváltották, és több igazgatósági tagot is menesztettek.
A Tupperware a műanyag élelmiszertároló-edények piacának egykori uralkodója volt, és a márkanév szinte szinonimájává vált az élelmiszer-tároló edényeknek. Az 1946-ban alapított cég termékei, Earl Tupper által kifejlesztett rugalmas, légmentesen záródó tömítéssel ellátott dobozok, ideálisak voltak a háború után terjedő háztartási hűtőszekrényekhez. Az eredeti áruk 39 cent volt, ami ma körülbelül 6 dollárnak felel meg, míg a jelenlegi katalógusban a legolcsóbb tartóért 25 dollárt, a normál méretűért pedig 35 dollárt kérnek.
A koronavírus-járvány idején ugyan megugrott a kereslet a Tupperware termékei iránt, de a járvány után ismét csökkenő tendenciát mutatott az értékesítés. Az emelkedő nyersanyagárak, a béremelések és a szállítási költségek növekedése is hozzájárultak a profitmarzs csökkenéséhez. A vállalat már tavaly jelezte, hogy csődbe mehet, ha nem találnak gyorsan új finanszírozást. A csődeljárás alatt is szeretnék folytatni a működést és a vevők kiszolgálását. Laurie Ann Goldman vezérigazgató szerint a folyamat során továbbra is kiszolgálják vásárlóikat a termékeikkel.
A vállalat hírnevének az olyan könyvelési sunnyogások se tettek jót, mint amikor 2021-ben és 2022-ben sem a valós eredményszámokat közölték. A Tupperware már tavaly április elején azt írta jelentésében, hogy „jelentős kétségek merültek fel a vállalat azon képességével kapcsolatban, hogy a vállalat folytatni tudja a tevékenységét”. A cég legnagyobb problémáját a túl drága hitelek jelentik: ezért tavaly óta háromszor kellett újratárgyalniuk hitelszerződésüket. A redditezők őrült mémrészvény-vásárlásba kezdtek, ami átmenetileg segíthetett a cégen, a részvények 24 óra alatt 90 centről 3 dollár fölé emelkedtek 2023. július folyamán. Az Earl Tupper alapította Tupperware újrafelhasználható tárolódobozai 1946-ban jelentek meg a háztartásokban, és az 1950-es évektől kezdődő Tupperware-partyk egy különleges marketingfogásnak és popkulturális jelenségnek is számítottak, amelyet Brownie Wise, a cég egyik eladója talált ki. Az utóbbi időszakban azonban a vásárlók elkezdtek leszokni a műanyagokról, és egyre többen keresnek környezettudatosabb élelmiszertárolási módokat.