A MÁV-csoport és az utasokhoz való hozzáállás megújítása

Lázár János építési és közlekedési miniszter a MÁV-csoport új vezetőivel tartott megbeszélés után hangsúlyozta, hogy az utasokhoz való hozzáállás megváltoztatása a legfontosabb feladat.

Lázár János a MÁV és a Volánbusz vezetőivel folytatott egyeztetés során kiemelte, hogy a magyar vasúti infrastruktúra és járműpark megújítása nem történhet meg azonnal, hiszen 30 év lemaradását kell behozni. A kormány ennek érdekében közel 850 milliárd forintból mintegy félezer kilométernyi sínt kíván felújítani, újraindítja a hazai IC-kocsik gyártását, és jó minőségű használt járműveket tervez beszerezni.

A miniszter szerint azonban van olyan terület, ahol gyors változásokat lehet elérni, ez pedig az utasokhoz való hozzáállás. Lázár elvárja a MÁV-csoport új vezetésétől, hogy az utasok érdemi segítését és támogatását helyezzék előtérbe, különösen azokban a nehéz helyzetekben, amelyeket a jelenlegi flotta- és infrastruktúra-állapotok okoznak.

A miniszter hangsúlyozta, hogy a magyar államvasutakról alkotott képet nem hagyhatják önjelölt vagy frusztrált közlekedési szakértőkre. Lázár azt is elvárja a MÁV-csoport új vezetőitől, hogy személyesen vegyenek részt a MÁV-ról folyó vitákban, és ne hagyják, hogy politikai csúsztatásokkal és hazugságokkal befolyásolják az utasok véleményét.

Vitézy Dávid, aki gyakran bírálja Lázár Jánost, nemrégiben arra hívta fel a figyelmet, hogy a miniszternek közvetett szerepe lehetett a Keleti pályaudvar lezárásához vezető vonatkisiklásban, mivel állítása szerint Lázár törölte a pályaudvar vasúti váltókörzetének felújítását a megvalósítandó beruházások listájáról. Lázár a kritikákra személyeskedő megjegyzésekkel válaszolt, egy alkalommal például azt sugallta, hogy Vitézy mentális problémákkal küzd.

Vitézy Dávid reakciójában kiemelte, hogy a nagy bejelentések óta eltelt 14 hónap alatt egyetlen vasúti járműbeszerzés sem indult, sem új, sem használt járművet nem vett a MÁV, és a korábban visszamondott mozdonybeszerzések sem indultak újra. Szerinte inkább azt érdemes nézni, amit Lázár János csinál, nem azt, amit mond.

Az utóbbi napokban a MÁV nagy összeomlásával párhuzamosan egyre élesebb hangvételű üzengetés indult meg Lázár János és a volt közlekedési államtitkár Vitézy Dávid között. Az augusztus végi vasútkáoszt és a Lázár-Vitézy csörtét az alábbi írásunkban elemeztük. A TISZA Párt elnöke, Magyar Péter is bekapcsolódott a vitába, aki korábban 16 pontban sorolta fel a kormánypárt MÁV-ot érintő baklövéseit, most pedig egy posztban fogalmazta meg véleményét: "14 évük volt miniszter úr. Ígéretekkel tele a padlás. Elég volt!".