Continental vállalat átszervezése és leépítések

A Continental német vállalat átszervezésre és több ezres leépítésre készül, amely világszerte több mint 7000 munkahely megszűnésével járhat. A cég szerint a részlegek szétválasztása rugalmasabbá tenné a válaszadást a piaci változásokra, és a szétválás 2025 végére fejeződhet be.

A Continental autógumik, fékrendszerek, autóbiztonsági berendezések és alkatrészek gyártására specializálódott, és Magyarországon hat gyárral, egy kereskedelmi és egy fejlesztési központtal rendelkezik, ahol összesen nyolcezer embernek biztosít munkát. A vállalat közleménye szerint Magyarország kiemelt szerepet tölt be a működésében, és a program elsődleges fókuszában nem a magyarországi egységek állnak.

A Continental makói dolgozói 2021-ben sztrájkba léptek az egyoldalúan felrúgott kollektív szerződések és a visszatartott juttatások miatt. Lázár János, építési és közlekedési miniszter is kiállt a gumigyár dolgozói mellett, és idén már azt nyilatkozta, hogy a vállalatnak nem kéne kormányzati támogatást kapnia. Tavaly nyáron magyar dolgozókat bocsátottak el Makón, miután vendégmunkások érkeztek, akiket a hazai dolgozóknak kellett betanítaniuk, és az év végén további ötven dolgozó elbocsátásával zárult.

A vállalat a munkások jogainak leépítését a világjárvány alatti válságban érződött igazán, amiről a 444-en jelent meg videó. A Mérce pedig arról írt, hogy a vállalat hogyan próbálta perek tömegeivel ellehetetleníteni a szakszervezetek vezetőit.

A Telex megkereste a Continentalt, hogy a szétválás hogyan érintené a magyarországi részleget, terveznek-e elbocsátani munkavállalókat, de a vállalat annyit válaszolt, hogy bővebb tájékoztatást nem tudnak adni. A társaság a témában a Handelsblatt-cikk után nemzetközi sajtóközleményt adott ki a szétválasztási tervekről. A Continental erre hivatkozva a Telexnek annyit még elárult, hogy a bejelentésnek nincs köze a cikkben hivatkozott, már korábban kommunikált globális létszámváltozáshoz.