Facebook felhasználók tömeges tiltása és a Meta szabálytalanságai

Ismeretlen okokból a Facebook sorra tiltja le a felhasználókat, akik egyelőre nem tudják, miért és meddig tart a korlátozás, miközben a Meta súlyos bírságot kaphat az Európai Bizottságtól.

A közösségi média óriás, a Facebook, egy ismeretlen funkció túlzott használata miatt tiltja le a felhasználókat. Sokan reggel arra ébredtek, hogy a Facebook vagy a Messenger egy figyelmeztető üzenettel fogadta őket, miszerint túl intenzíven használtak egy bizonyos funkciót, amiért ideiglenes tiltást kaptak.

A tiltás pontos okát és időtartamát egyelőre nem közölte a cég, de a jelenség július 10-e reggel óta észlelhető. Több felhasználó, köztük a cikk íróinak kollégái és ismerősei is tapasztalták, hogy a Meta szolgáltatásainak használatakor folyamatos figyelmeztetéseket kapnak. A 24.hu szerint a probléma akkor jelentkezhet, ha rövid időn belül több linket osztunk meg a Messengeren keresztül.

Egyes felhasználók azután kaptak tiltást a Metától, hogy rövid időn belül több linket megosztottak a Messengeren, másoknál azután jelentek meg a blokkolós üzenetek, hogy párszor megnézték a Miért láttam ezt a hirdetést? menüpontot. Az Index egyik olvasója szintén szerda reggel szembesült a felfüggesztéssel, a tiltásról előzetes figyelmeztetést és indoklást sem kapott a Facebooktól. A profil feloldásához egy szelfivel kellett igazolnia a személyazonosságát.

A probléma forrása egyelőre tisztázatlan, és a cég sem adott ki hivatalos tájékoztatást. A cikk frissítésre kerül, amint új információk válnak elérhetővé a témában.

Súlyos bírságot kaphat a Meta

A Blikk információi szerint a Meta cégcsoport, amely a Facebookot és az Instagramot is működteti, súlyos bírságot kaphat az Európai Bizottságtól. A vizsgálat megállapította, hogy a Meta európai felhasználóknak tett „fizetsz vagy beleegyezel” ajánlata nem felel meg a digitális piacokról szóló törvénynek. A Bizottság szerint a Meta által kínált választás arra kényszeríti a felhasználókat, hogy hozzájáruljanak személyes adataik begyűjtéséhez, és nem teszi lehetővé számukra, hogy kevésbé személyes hirdetések és tartalmak jelenjenek meg az idővonalukon. A jogsértésekért kiszabható szankciók elérhetik a globális éves forgalom 10 százalékát is.