Az egyetlen új 1-es BMW Magyarországon, amelyik még rendes kipufogóval büszkélkedhet

Magyarországon megkezdődött a teljesen új BMW M135 xDrive, a 1-es sorozat csúcsmodelljének értékesítése, amelyet Lipcsében gyártanak és amely az elődmodellnél 6 lóerővel kevesebbet, de így is 300 lóerőt teljesít.

A BMW M135 xDrive, amely az "i" betűjelzést nélkülözi, alapáron összkerék-hajtással érkezik, és a sportkompakt modellért legalább 21,8 millió forintot kell fizetni. Az első példányok tulajdonosai várhatóan októberben vehetik át autóikat. Az új modell a korábbiaknál nagyobb méretű, merevebb szerkezetű és modernebb műszerfallal rendelkezik, és könnyen felismerhető a vízszintes lamellájú hűtőrácsáról, fekete külső visszapillantó-házáról, valamint a négy kipufogóvégéről.

Ezzel szemben az új 1-es széria többi benzines és dízel változatánál a kipufogó rendszert rejtett módon alakították ki. Az M135 xDrive 2 literes, 4 hengeres turbós benzinmotorja Európában 300 lóerős teljesítményt nyújt, míg Európán kívül a vásárlók 317 lóerős változatot kapnak. A modell hét fokozatú duplakuplungos automata váltóval van felszerelve, és 400 Nm-es csúcsnyomaték mellett 4,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre.

Összehasonlításképpen, az előző M135i xDrive modell, amely nyolcfokozatú automata váltóval rendelkezett, 306 lóerős teljesítményt, 450 Nm-es nyomatékot és 4,7 másodperces 0-100 km/h gyorsulást kínált.

A BMW M5 új generációjának bemutatása is jelentős újdonság a márka kínálatában. Az új M5 plugin hibrid hajtáslánca 727 lóerős teljesítményt és 1000 Nm-es nyomatékot kínál, ami jelentős előrelépés a korábbi 5-ös sorozat legnagyobb teljesítményű belsőégésű motoros kiviteléhez képest. Az új M5-ös 3,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre, és elektronikusan korlátozott végsebessége 250 km/h, amely az M Drivers Package megrendelésével akár 305 km/h-ra is növelhető. Az új M5-ös 7,4 kW-tal tölthető 18,6 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik, amely 69 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé, de a tömege meghaladja a 2,4 tonnát. Az új M5-ös nemcsak szedán, hanem kombi kivitelben is kapható lesz, bár a Touring verzió hivatalos leleplezésére még várni kell. Az új M5-ös alapára 144 000 euró (57 millió forint) .