Guller Zoltán: Ezért vacsorázik David Pressman inkább influenszerekkel, és nem a DK politikusaival

A Budapest Influenszer Trip körüli vita új szintre lépett, amely során népszerű külföldi tartalomgyártókat hívtak meg, és amelyet a Demokratikus Koalíció (DK) pénzkidobásnak tart, míg a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a rendezvény hasznosságát hangsúlyozza.

A DK hűtlen kezelés gyanújával rendőrségi feljelentést fontolgat a több mint egymilliárd forint közpénz influenszerekre történő költése miatt, amit az MTÜ hajtott végre. A párt szerint a tartalomgyártók még azt sem jelezték posztjaikban, hogy Budapesten jártak, és az eseményt egy "becsődölt influenszer-parti" példájaként emlegetik. Az MTÜ ezzel szemben hazugságnak nevezi a vádakat és jogi lépéseket helyezett kilátásba, ha a párt folytatja a vádaskodást. Guller Zoltán, az MTÜ elnöke szerint a DK nem érti a szolgáltatásmarketing lényegét, és Európában ekkora mértékű influenszer-médiatripet még senki nem szervezett.

Guller Zoltán elmondása szerint a Budapest Influenszer Trip célja az volt, hogy a nemzetközi véleményvezérek Budapestet népszerűsítsék. Az MTÜ elnöke szerint a szolgáltatásmarketing keretében nem egy konkrét terméket, hanem egy életérzést, Budapest hangulatát kívánják eladni. Az MTÜ szerint az influenszer marketing egyre fontosabb szerepet tölt be a turizmusban, és a 25-40 éves korosztályt célozták meg vele, akiket a hagyományos eszközökkel már nehezebben érnek el. Guller Zoltán kiemelte, hogy az amerikai nagykövet, David Pressman is inkább influenszerekkel vacsorázik, nem pedig a DK politikusaival.

Az MTÜ elnöke szerint a májusi esemény sikeressége miatt ősszel ázsiai influenszereket is meghívnak, és a külföldi turisták számának 20 százalékos növekedését is az MTÜ kampányainak tulajdonítják. Guller Zoltán hozzátette, hogy a médiavásárlás helyett most tartalomgyártók készítettek anyagokat, amelyeket az év folyamán többször is felhasználnak majd. Az MTÜ elnöke szerint a turizmus Magyarország egyik legfontosabb húzóágazata, és minden bevétel a magyar családokat gazdagítja.

A DK szerint a májusi eseményhez köze van Orbán Ráhelnek, a miniszterelnök lányának, azonban az MTÜ ezt határozottan cáfolja. Guller Zoltán szerint a májusi eseményt az MTÜ szervezte, és a tartalomgyártók több mint 1000 Instagram sztorit és 900 bejegyzést osztottak meg, amelyek közel 340 millió követőhöz jutottak el. Az MTÜ elnöke szerint a szerződésben vállalt tartalmakat túlteljesítve további organikus tartalmak is megjelentek, amelyek további elérést hoztak Budapestnek. Guller Zoltán hangsúlyozta, hogy a magyar tartalomgyártók ingyen népszerűsítették Budapestet, és kritikájukat méltánytalannak tartja.

A DK állítása szerint Orbán Ráhel rendszeresen az ismerősei kapnak jó állásokat és megbízásokat az MTÜ-nél, és a Budapest Influencer Trip meghívottjai is több kört tettek a férje, Tiborcz István szállodáiban. Az MTÜ ezt cáfolja, és Guller Zoltán kijelentette, hogy azok a tartalomgyártók, akik mellett Orbán Ráhel is ott ült az asztalnál, nem a Budapest Influenszer Trip vendégei voltak, és semmit nem köszöntek meg neki. A DK szerint a Turisztikai Ügynökség vendégei nem közölték posztjaikban, hogy a magyar fővárosban jártak, de Guller szerint a szerződésben rögzített 477 szponzorált tartalmat túlteljesítve további 1500 organikus tartalmat osztottak még meg a meghívott tartalomgyártók itt-tartózkodásuk alatt, és mindenki eleget tett a szerződésben vállaltaknak. A DK kikérte az influenszerekkel kötött szerződéseket, hogy megvizsgálják, mire bérelte fel őket pontosan az MTÜ.