Várható szigorítások a motorsport területén

Az Európai Unió előírásai szerint 2021-től kötelező a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (KGFB) a szárazföldi motorsportokra is, azonban Magyarország három évvel később, 2024. június 24-től vezeti be ezt a rendszert.

A motorsportok veszélyes üzemnek minősülnek a polgári jog értelmében, így a szervezőknek és a résztvevőknek is kötelező lesz a biztosítás megkötése. A biztosítás nélkül keletkező károk megtérítése, különösen halálos baleset esetén, akár 100 millió forintot is meghaladhatja, amit a sérülteknek és az áldozatok hozzátartozóinak kellene kifizetniük. Ezért a biztosítás kötése elengedhetetlen.

A szervezők által kötendő biztosítás csak a saját hibából eredő károkat téríti meg, míg a versenygépjárművekre kötött biztosítás a versenyző által okozott károkra terjed ki, de a versenyzők egymásnak okozott kárait nem. Az új rendelet értelmében a meglévő biztosításokat is felül kell vizsgálni és szükség esetén módosítani.

A jogszabályok értelmében, ha a nézők a tiltott területeken tartózkodnak és nem hagyják abba a szervezők felszólítására, a versenyt felfüggeszthetik, vagy akár véglegesen be is fejezhetik. Emellett a versenyzők nem jogosultak az ingyenes egészségügyi szolgáltatásokra, ha a sporttevékenység során sérülnek meg, ezért az úgynevezett extrém balesetbiztosítás kötése javasolt.