A Hyundai Inster: Új elektromos kisautó a láthatáron

A Hyundai belevág az elektromos kisautók piacába az új Inster modellel, amely ígéretes jellemzőkkel és megfizethető árral hívhatja fel magára a figyelmet.

A dél-koreai autógyártók is megmutatják, hogy képesek versenyképes, kompakt elektromos autókat készíteni. A Hyundai nemrégiben tette közzé az első hivatalos fotókat és információkat a tervezett elektromos kisautójukról, az Insterről. A modell a Hyundai Casper SUV elektromos változataként jelenik meg, amely már 2021 óta közlekedik Dél-Korea útjain. Az Inster és a Casper közötti hasonlóságok egyértelműek, de ezek a jellemzők előnyként értékelhetők.

Az Inster tervezése során a Hyundai egy izmos, tompa orr-résszel és barátságos megjelenéssel ruházta fel az autót. A kör alakú fényszórók és a kompakt méretek együttesen egy kedves, mégis magabiztos külsőt kölcsönöznek a járműnek. Az első és hátsó lámpák dizájnja az Ioniq sorozat szögletes, pixeles stílusát követi, amely az Ioniq 5 és Ioniq 6 modellekről érkezik. A töltőnyílás elhelyezése is érdekes: a lökhárító felett található, ahol hagyományosan a hűtőrácsot helyezik el a belsőégésű motoroknál.

A Hyundai még nem osztott meg műszaki részleteket az Insterrel kapcsolatban, azonban a hivatalos bemutatót a 2024-es Busan International Mobility Show-n tervezik, amely Dél-Koreában kerül megrendezésre. Az új modellt három hét múlva leplezik le a Busani Nemzetközi Mobilitási Kiállításon.

Az Inster hatótávolságát tekintve a Hyundai szerint akár 355 kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel a WLTP szerint, bár ez a gyári szabvány szerinti érték. Dél-Koreában a Kereskedelmi, Ipari és Energiaügyi Minisztérium szerint az autó 315 kilométeres hatótávval rendelkezik. Az Auto Daily információi szerint a járművet 48,6 kilowattórás akkumulátorral szerelik fel. Az Inster ára a tervek szerint húszezer euró (7,9 millió forint) alá kerülhet, de az adók miatt ennél némileg drágábban lesz kapható. Az Inster értékesítése több mint 50 országban várható.

A jármű egyetlen vetélytársa a Dacia elektromos modellje: a Spring lesz, amely jelenleg 8,4 millió forintról indul (árkedvezménnyel és állami támogatással 6 millió is lehet), és vegyes ciklus szerint 230 kilométerre képes, de elvileg városban a 305-öt is elérheti. Az Inster beltérről egyelőre nem közöltek képeket.