A Dunából kiemelték a tragikus balesetet szenvedett motorcsónak roncsait
A Fővárosi Katasztrófavédelem Igazgatóságának daruja és búvárszolgálata vasárnap délután emelte ki a Verőcénél balesetet szenvedett motorcsónakot a Dunából.
A roncsot daruval és búvárok segítségével húzták ki Verőcénél. Az Economx beszámolója szerint szombat éjjel a Duna verőcei szakaszánál történt a tragédia, amely két ember halálával és öt ember eltűnésével végződött, miután egy szállodahajó ütközött egy motorcsónakkal. A motorcsónakon utazók egy helyi fesztiválról tartottak haza, amikor a baleset megtörtént.
A jármű nagy sebesség elérésére volt képes, a roncsok állapota és a motor ereje alapján, amely körülbelül 190 lóerősnek tűnik. A szállodahajó vasárnap este, a baleset után, Komáromból indult újra útnak a cseh kapitány nélkül, akit a magyar rendőrség hétfőn őrizetbe vett. Tóth Mihály, a Magyar Hajózási Országos Szövetség (Mahosz) szóvivője szerint a motorcsónak típusából arra lehet következtetni, hogy a hobbihajó gyaníthatóan nagy sebességgel is ütközött.
A Magyar Nemzet információi szerint az eltűnt fiatalokról folyamatosan derülnek ki újabb részletek. Az egyik áldozat, egy 20 éves lány, B. Boglárka, egy Pest megyei erdészeti technikumban tanult. B. Boglárka édesanyja a Budapesti Rendőr-főkapitányság egyik Facebook-bejegyzése alá írt hozzászólásban erősítette meg, hogy lánya az egyik megtalált áldozat. A Ripost értesülései alapján egy másik diák, a dévaványai V. Márton is ugyanebben az intézményben tanult, és kimagasló teljesítményt nyújtott, hiszen nem sokkal a baleset előtt megkapta az iskola legkiválóbb tanulójának járó díjat.
A motorcsónakon nyolc fiatal utazott, közülük egy jutott ki a partra élve. A rendőrök egy nő és egy férfi holttestét megtalálták, de a többi öt ember után még jelenleg is folyik a kutatás. A baleset után a bázeli illetőségű Ms Heidelberg nevű hajó nem állt meg, vélhetően azért, mert nem észlelték az ütközést. A hajót végül Komáromnál állították meg. Huszonnégy órával a baleset után már el is hagyhatta az országot.
A tragédia kapcsán felmerült, hogy a mentőmellények viselése életet menthetett volna, de csak akkor, ha azokat már az úton is viselik. Vígh János ipari búvároktató szerint a tárolóhelyen tárolt mentőmellény senkit sem mentett még meg, és hosszabbtávon valóban kényelmetlen lehet a viselete, de érdemes beszerezni olyan önbeálló mellényeket, amelyek vészhelyzetig észrevehetetlenül viselhetők. A szakértő szerint a Duna hideg vize és erős sodrása, valamint a pánik is hozzájárulhatott a tragédiához, és elképzelhető, hogy a jövőben szigorítanak majd a szabályokon a vizirendészek.