Felmentették az Indamedia lapcsaládhoz tartozó Napi.hu főszerkesztőjét, aki 20 évig dolgozott az orgánumnál - értesült a Media1. A szakportál információi szerint egy hétfői hosszú és feszült vezetői értekezlet végén a cégvezetők kezdeményezére közölték ezt Domokos Lászlóval. Többen is követni készülnek a menesztett főszerkesztőt, mert attól tartanak, hogy a szintén az Indamedia-hoz tartozó Index-hez hasonló folyamatok bontakozhatnak ki náluk is.

Formálisan végül közös megegyezésre szűnt meg Domokos lapvezetői megbízatása, de a Media1 értesülése szerint egyértelműen a tulajdonos Indamedia főnökségének akarata volt ez. A lap kereste a volt főszerkesztőt, aki nem akart nyilatkozni. A lap többi munkatársa - ahogy annak idején az Index beszántásakor is volt - a szigorú titoktartási nyilatkozat miatt nem adhatnak interjút.

Az ügy előzménye az lehetett, hogy az Indamedia cégcsoport üzletfejlesztési- és tartalomfejlesztési igazgatónak nevezte ki a Napi.hu élére Illisz Lászlót, aki jelenleg az Inforádio felelős szerjesztője. Tőle az akkor kiadott közlemény szerint azt várták, hogy

a Napi.hu – megőrizve jelenlegi értékeit – szélesítse a tartalomkínálatot, aktuális, elemző cikkeivel még jobban képes legyen megszólítani a felsővezetőket éppúgy, mint a hazai kkv-szektor szereplőit.

A Media1 belső forrásokból úgy értesült, hogy Illisz menedzsernek történő kinevezésével épp a - már ezek szerint eltervezett - főszerkesztő kirúgását akarták a nyilvánosságban megelőzni.

A szerkesztőségben az a vélemény volt az általános, hogy Domokos vezetésével még indokolt esetben, de szabad volt kritizálni a kormány gazdaságpolitikáját. Ennek a szerkesztési elvnek és így a Napi.hu-nak volt köszönhető az, hogy bár több cég, akik az Indexnél már nem akartak hirdetni, a Napi.hu-t tulajdonló Indamediánál mégis fizettek hirdetésekért.

Tavaly az Indexet és a Napi.hu-t is tulajdonló cég annyira elégedett volt Domokos Lászlóval, hogy amikor az Index gazdasági rovata gondokkal küzdött, őt kérték fel, hogy szakértelmével segítsen, és az is felmerült, hogy rábízzák a rovatot.

A cég tartalomfejlesztési igazgatója, Mucsányi Marianna észlelte a szerkesztőségben uralkodó felháborodást - tudta meg a Media1 -, ezért személyes elbeszélgetésre hívta az újságírókat, többen azonban már le is töltötték a felmondáshoz szükséges űrlapot a netről.

A kiemelt kép forrása: unsplash.com