A gyöngyösi önkormányzat felhívását a Heol adta közre, melyben kiemelik, hogy a hiányzó, olvashatatlan, nem megfelelően kihelyezett tábla nehezíti a mentők, a tűzoltók, a postások munkáját.
A gyöngyösi önkormányzat sok esetben tapasztal hiányosságokat a házszámtáblák kihelyezésével kapcsolatban. Közleményükben emlékeztetnek arra, hogy a házszámtábláról az ingatlantulajdonosnak kell gondoskodnia, ezért felhívják az ingatlantulajdonosok figyelmét az ide vonatkozó rendelet betartására.
A 24.hu cikke szerint a városháza a közlésében részletezi, hogy a közterületek elnevezéséről, valamint az elnevezésük megváltoztatásáról és a házszámok megállapításáról szóló önkormányzati rendelet értelmében a házszámot jelző táblát az ingatlan közterület felőli gyalogos-főbejáratánál jól látható módon kell elhelyezni. Amennyiben az ingatlan nem a címében szereplő közterület felől nyílik, a házszámtáblát a címképzés alapjául szolgáló közterület felőli oldalon is ki kell helyezni.
A házszámtábla beszerzéséről, kihelyezéséről, szükség szerint cseréjéről és pótlásáról az ingatlan tulajdonosa saját költségén köteles gondoskodni.
A kötelezettség elmulasztása esetén a tulajdonossal szemben hatósági kötelezés bocsátható ki, illetőleg 500 ezer forintig terjedő közigazgatási bírság szabható ki, hangsúlyozza a városháza.
A házszámtábla nem megfelelő módon történő elhelyezése nehezítheti az ingatlan azonosítását a mentő, a katasztrófavédelem és a rendőrség esetleges intézkedése során.
A házszámtábla hiánya közüzemi szolgáltatók és a posta munkájának eredményességét is akadályozhatja. Ebből következően a házszámtábla kihelyezése a jogszabályi kötelezésen túl az ingatlanban élők érdeke is egyben. Ezen okokból a városháza kér minden érintett ingatlantulajdonost, hogy a házszámtábla önkormányzati rendeletben meghatározottak szerinti kihelyezéséről gondoskodjon.