Szalay-Bobrovniczky 2020-ban, londoni nagyköveti posztjáról való távozása idején szerzett részesedést a fővárosi kaszinóüzletekben, Andy Vajna helyére lépve. Ezt követte a Dunakeszi Járműjavító, ami rögtön el is nyert egy 32 milliárdos MÁV-megbízást, aztán egy orosz üzlettársával Szalay-Bobrovniczky egy egymilliárd eurós üzletet vállalt az egyiptomi vasút számára – 1300 vasúti kocsit kellett legyártaniuk.

Aztán egy hadiipari repülőgépgyárban is többséget szerzett, ehhez 53 milliárd forintos állami hitelt kapott, majd miután 2022 tavaszán miniszter lett, az érdekeltségeiből egymás után szállt ki. A kaszinó-részesedése Habony Árpád, Orbán tanácsadójának érdekeltségébe, a járműjavító és a repülőgépgyár pedig Hernádi Zsolt MOL-elnök érdekeltségébe került  – írta meg a 24.hu, amely részletesen utánajárt a miniszter meggazdagodásának.  

Szalay-Bobrovniczky vagyonkezelő cége, a London Capital Zrt. viszont nála maradt, és ebben 2022 végére már bő 19 milliárd forintos nyereség volt a cégadatok szerint.

A London Capital 2020-ban 24 millió, azután viszont már 1,625 milliárd forint osztalékot juttatott Szalay-Bobrovniczkynak, majd 2022 végén a cégnél már 20,5 milliárd forint pénzügyi bevételt könyveltek el, adózott nyereségként pedig 19,19 milliárd forintot mutattak ki.   

Ezekkel az adatokkal a 24.hu szerint Szalay-Bobrovniczkynak is helye lett volna a száz leggazdagabb magyar között, hiszen oda a belépési küszöb 14,5 milliárd forint volt – de nem került fel, mert a szerkesztési elvek kizárják, hogy politikusok, illetve az azok szűk családi köréhez tartozó személyek vagyonát rangsorolják.

Egyébként Szalay-Bobrovniczky felesége, a kormányszóvivő Szentkirályi Alexandra sem panaszkodhat, mivel a költségtérítések miatt szinte semmire nem kell költenie és ehhez jön még az államtitkári fizetés, amely több mint bruttó másfélmillió forint.

Fotó: MTI/Balogh Zoltán