A kormány 2024 tavaszán felülbírálja az 1970-es évek óta hatályban lévő KRESZ-t és a mai, sokkal jobb minőségű, 21. századi útviszonyoknak megfelelő új szabályozást terjeszt az Országgyűlés elé.
Ez nemcsak azt teszi lehetővé, hogy jó minőségű utakon gyorsan tudjunk közlekedni, hanem azt is, hogy mindezt a hatályos szabályokat betartva tehessük meg
- fogalmazott Csepreghy Nándor, az Építési és Közlekedési Minisztérium parlamenti államtitkára a Kaposvárt az M7-es autópályával összekötő 67-es autóút utolsó szakaszának átadóján.
A politikus kiemelte, hogy az Építési és Közlekedési Minisztérium olyan útfejlesztési programot indít el a 2026-ig tartó politikai ciklusban, amely lehetővé teszi, hogy minden településről 30 percen belül elérhető legyen egy gyorsforgalmi út, és ne legyen olyan település, ahonnan 30 percnél több időt kell ingázni a járási központba.
Csepreghy Nándor hangsúlyozta, hogy Magyarország a gyorsforgalmi utak tekintetében nemcsak keleti, hanem nyugati szomszédaival is versenyképes, immár 21 megyei jogú városa kapcsolódik a gyorsforgalmiút-hálózathoz.
Az Orbán Viktor vezette polgári kormányok idején – legyen szó gazdaságilag könnyebb vagy nehezebb időszakokról – mindig épült és épül legalább egy meghatározó híd, és azon dolgoznak, hogy a közlekedés fejlesztésével összekössék Magyarország településeit, ne csak a nagyvárosokban javuljon az életminőség
- mondta a politikus.