Facebook posztjában kifejtette, hogy a lakájmédia apokaliptikus képet fest a fővárosi közlekedésről, pedig semmi mást nem kell tenni, mint a már meglévő adatokra támaszkodni, mely egészen más képet mutat.
„Nehéz dolguk van, ugyanis az adatok egészen mást mutatnak. Íme, néhány tény Budapest „szörnyű” dugóhelyzetéről.
A bizonyításra a TomTom navigációs rendszerek műszeres méréseit használta, mely szerint 2022-ben Budapesten 9%-kal kevesebb időt töltöttek az autóval közlekedők torlódásban, mint 2019-ben. Sőt, az európai fővárosok közül csak Pozsonyban mérséklődtek ennél nagyobb arányban a dugók.
Véleménye szerint a torlódások és dugóban állás korát Tarlós István második főpolgármesteri ciklusában élhették meg az autóval közlekedők, melyre azonban bizonyíték nincs, hiszen akkortájt a navigációs rendszerek nem figyelték a dugóban eltöltött időt vagy ha igen, az akkori adatok már nem hívhatóak le.
Karácsony Gergely szerint a kerékpárral közlekedés a városon belül, a főutakon is megfelelő alternatívát kell, hogy biztosítson, ehhez pedig elengedhetetlen a kerékpárutak kialakítása, mely szerint egyáltalán nem, vagy csak kismértékben okoz fennakadásokat, de közel sem akkorát, mint Tarlós István fénykorában.
– mondta a Telexnek Tarlós István, Karácsony Gergely elődje.
Ő maga ugyan nem tudta cáfolni a számokat, mert nincsenek adatai, de nehezen tudná elképzelni, hogy kevesebb a dugó. Ez szerinte nem tűnik életszerűnek.
Tarlós szerint tudni kellene, hogy hányan használják az autós navigációs rendszert, amely az alapadatokat szolgáltatja, anélkül nem nevezné objektívnek, megbízhatónak a számokat. A tömegközlekedés szerinte pedig azért megfizethető, mert ők hosszú évekig nem emeltek tarifát, szemben Karácsonnyal, aki igen. A BKK tíz év után, szeptember elsején 28-33 százalékkal megemelte a vonaljegy árát.
Kiemelt fotó: AFP