A munkálatok nappal és éjszaka is zajjal járnak majd, ezért a vasúttársaság a pályaudvar környékén lakók türelmét és megértését kéri, írja a MÁV.
Buda egyik legjellegzetesebb közlekedési épülete és az 1970-es évek talán legelfogadottabb építészeti alkotása a Déli pályaudvar hatalmas, sajnos mára leromlott állapotú állomása. A pályaudvar története hosszú időre nyúlik vissza, hiszen 1861 óta indulnak és érkeznek ide a vonatok, ám az eredeti állomásépület a második világháborúban részben elpusztult. Eredetileg a vágányoknak mind a két oldalán állt egy-egy épület, amelyek között, a vágányok felett fából készült csarnoktető feszült.
Az új épületet 1970-ben kezdték el építeni a metróállomással együtt. Az új állomás fejpályaudvarként épült meg, hatalmas, íves üvegezett váróteremmel, ahol a jegypénztárak is helyet kaptak. Annak ellenére, hogy az állomás a metróállomás fölé épült, valójában nem létesült közvetlen kapcsolat a metró és a vasút között, azaz a metró mozgólépcsői az állomás alsó szintjére érkeztek, ahonnan a vágányokhoz lépcsőkön vagy az állomást megkerülve hosszú rámpákon lehetett feljutni. Voltak tervek arra, hogy jobban összekössék a metrót és a vasutat, de ezt pénz hiányában elvetették. A pályaudvar az ezredfrorduló környékére erősen leromlott, Az alsó gyalogos szinten a térplasztikai kompozícióval díszített kialakítású körfalat, „díszfalat”, ami a metróállomást fogta körbe, beépítették, üzleteket alakítottak ki itt, és másutt is kisebb nagyobb boltokat húztak fel, eléggé elrontva az egykor elegáns, nagyvárosias állomás összképét.A homlokzat fehér kőburkolata is pusztult, balesetveszélyessé vált, és mára teljesen leszedték. Az állomás jövője is sokáig kérdéses volt, felvetődött, hogy teljesen elbontják, nem azért, hogy átépítsék, hanem azért, hogy a vasútállomást teljesen felszámolják. A jelenlegi tervekben nem szerepel a Déli felszámolása, sőt az épületet a Fővárosi Önkormányzat védetté is nyilvánította.
Fotó: Wikipédia