Csodapirulák, ígéretes életmentő gyógyszerek, kapszulák, amelyek életeket mentenek, mind-mind természetesen hazai ismert személyiségek arcával és nevével reklámozva.
Naná, hogy elhisszük, hiszen el akarjuk hinni, hogy az örökélet elixírje a polcunkon lehet.

Internetes és személyes megkeresés

Ma már a csalók számára is az internet az egyik leggyorsabb módszer arra, hogy megtalálják azokat az embereket, akik valamilyen egészségügyi problémával néznek szembe, erre pedig az egyik leginkább védtelenebb felület maga a Facebook.
Sokszor elég, ha csak meglátunk egy ismert nevet az éppen aktuális reklám alatt és azonnal két dobozzal is vásárolunk az általa reklámozott termékből.

Mutassuk?

Íme egy oldal, mely Zacher Gábor főorvos nevét használja arra, hogy értékesítse azt a készítményt, amivel azonnal le fogunk tudni adni legalább 15 kilót anélkül, hogy akár egy lépést is tennénk az ügy érdekében.

Nem meglepő, hogy a fent említett orvos, közszereplő nevével csak a Facebook-on több tucatnyi álprofilt hoztak létre, van közöttük reklámügynökség, szépségszalon és természetesen ismét az egészséges életet ígérő csodapirula.
Az oldalakat böngészve akadnak kommentek is, tehát egészen jól látható, hogy a hirdetések nem maradnak hasztalanok.

Lehet, hogy egy kép erről: , szöveg, amely így szól: „Tisztelt Dr. Zacher Gábor FÅorvos Úr! Kérem bocsássa meg nekem, hogy magánéletében zavarnom. Sajnos alapos okom van rá a sokféle csalás, félrevezetés miatt! Szeretném megkérdezni, hogy az On nevével reklámozott Keto Probiotic nevű fogyókúrára ajánlott szer, valóban az Ön javaslata, vagy csupán visszaélnek az Ön profiljával!? Hálásan köszönöm, ha megtisztel válaszával! Tisztelettel!”

Internetes oldalak milliónyi pozitív visszajelzéssel

Ma már az egy fokkal óvatosabb vásárlók a véleményeket is elolvassák, hiszen „csak úgy” mégsem ugranak bele a vásárlásba. Itt pedig ismét győz a mindenre kiterjedő figyelem a csaló részéről, hiszen kivétel nélkül pozitív, 5 csillagos értékeléseket találunk. A csodapirula hatott, a halott is feltámad tőle, valóban fogytam 30 kilót és még sorolhatnám.

Az egyik legszembetűnőbb egyezés, hogy mindig van egy megalkotója, feltalálója a készítménynek, általában orvosként, kutatóként, egyetemi professzorként aposztrofálva, melyre, ha rákeresünk – és mindig keressünk rá - az interneten, semmilyen információt nem találunk.

Irreális ígéretek

Amennyiben a szódabikarbóna valóban gyógyítaná a rákos betegségeket, üresek lennének az onkológiai várók.

De nem így van.

Számtalan esetben találkozhattunk már olyan hangzatos címmel, mely azonnal reményt keltett az éppen adott problémára. Ilyen például az, hogy a szódabikarbóna meggyógyítja a rákos sejteket. Nem véletlen, hogy az olvasó tudni akarja, mennyit kell bevenni belőle és azonnal rá is kattint az oldalra.
Elolvassa és azt látja, hogy „már több ezreknek, sőt, tízezreknek segített, de az orvostudomány titkolja”, de a titok íme ismert és az új, továbbfejlesztett készítmény immár elérhető, potom 20.000 forintért.

A szerencsésebbek valóban kapnak érte egy csomag szódabikarbónát, a pechesebbje azonban semmit, hiszen ezeken az oldalakon általában előre kell fizetni, utánvétre nincs lehetőség.

Hogyan szúrjuk ki, ha éppen átvernének bennünket?

Az első és legfontosabb, hogy ne higgyünk el mindent. A haj nem képes 30 cm-t nőni egyetlen hónap alatt, és lefogyni sem lehet 30 kilót ugyanennyi idő leforgása alatt.
Aki ilyet ígér, az nyilván nem mond igazat. Aki pedig már az első mondatoknál hamis ígéretekkel kecsegtet, attól jobb távol maradni.
Minden esetben nézzük meg a kapcsolat menüt.

Minden webáruháznak fel kell tüntetnie az általános szerződési feltételeket (ÁSZF), rendelkeznie kell egy adószámmal, telephellyel vagy székhellyel. Ha ezek valamelyike hibádzik, vagy akár az összes, akkor ismét átverés áldozatai lehetünk.

A neves szakértő, biológus, tudós professzor nevére minden esetben keressünk rá a neten. Ha nincs, nem létezik. Ha a Google szerint létezik, nézzük meg, valóban más fórumokon, videókban is kiáll-e a készítmény mellett.

Érdemes odafigyelni a külföldi videókra, mert ha nem beszéljük jól a nyelvet, vagy egyáltalán nem, a videó feliratozását fogjuk elhinni, az pedig úgy lesz megszerkesztve, hogy eladja a terméket. Lehet, hogy a kutató éppen arról beszél, mennyit dolgozik egy nap, vagy éppen milyen munkájára nem kapott támogatást, a felirat szerint azonban épp az általunk kinézett terméket dicsőíti.

Vásárlás előtt keressük meg a céget a Facebook-on. Amennyiben 3 követővel rendelkezik és egyetlen posztot sem találunk az említett termékről, ismét joggal gyanakodhatunk, mint ahogyan az is gyanúra adhat okot, ha azt látjuk, hogy tucatnyi komment van az adott poszt alatt, mégsem látunk egyetlen egyet sem, mert kitörölték azokat. Ilyenkor joggal hihetjük, hogy az elégedetlen vásárlók fejezték ki csalódottságukat, melyeket a Facebook oldal tulajdonosai törölnek, késleltetve a lebukást.

Facebook reklám, tengernyi komment.

Ma az egyik legérdekesebb jelenség, hogy meglátunk egy hirdetést és alatta több száz kommentet. Naná, hogy azonnal azt érezzük, megtaláltuk, amit kerestünk. Érdemes azonban a kommentelők nevét megfigyelni és azonnal látjuk is majd, hogy egyik sem magyar, bár a kommentek tökéletes nyelvhelyességgel vannak megírva. (Hála a Google Translate fejlődésének).

Amennyiben pedig rámegyünk egy – egy ilyen tökéletesen beszélő profilra, azonnal látjuk, hogy semmit nem oszt meg, alig fél éve regisztrált és valószínű, hogy, ha a Goggle képkeresőjét használnánk, kiderülne, hogy egy lopott képpel készített magának profilt a közösségi média felületén.

Az idősek szórólapot kapnak

A kifinomult ügyeskedők az időseket is célba veszik, számukra szórólapokat osztanak. Itt semmi mást nem kell tenni, mint felhívni a megadott telefonszámot, bediktálni a nevet és címet, telefonszámot és már érkezik is másnap a futár, hogy átadja az örök élet kapszuláját, ami irreálisan magas összegbe kerül, de cserébe legalább semmit ér.

Takács Emil gyógyszerész szerint a kamu termékek iszonyatosan károsak:

Sokan képzelik azt, hogy azért vesszük fel a harcot az interneten található, ismeretlen eredetű készítményekkel szemben, mert ha nem a gyógyszertárban vásárolják, kisebb lesz a forgalmunk! Érdemes azonban elgondolkodni azon, hogy ha nincs bevizsgálva egy készítmény, akkor az majdnem olyan, mintha gyümölcsleves dobozból innánk hypo-t, abban a reményben, hogy így majd biztosan hatni fog. Nem tudjuk mit tartalmaz a kapszula, nem tudjuk milyen hatással lesz a szervezetünkre, sokan azt sem tudják, hogy az éppen akut betegségre milyen hatással lenne, mert az orvossal nem egyeztetnek és velünk, gyógyszerészekkel is csak nagyon ritkán.
Különösen az idősebbek azok, akik betérnek hozzánk a patikába és hozzák a szórólapot és kérdezik, hogy „ezt itt is meg lehet vásárolni?”
Ilyenkor időt és energiát nem spórolva próbáljuk elmondani nekik, hogy ezek a készítmények sajnos többet árthatnak, mint használnak, az eredmény pedig szinte minden esetben elgondolkodó hümmögés és bólogatás és valószínű, hogy közülük is jónéhány megvásárolja a hirdetett gyógyszert.

Potencianövelők, fogyasztókapszulák, hajnövesztő szerek és persze a ráncmentes élet nagykövetei lettünk.
Ezek azok a termékek, melyekkel hazánkban leginkább tarol a kamu gyógyszerbiznisz; bevizsgálás, engedély és felelősség nélkül.