Lázár János minisztériuma hibásan adta ki a Hungary Airlines engedélyét
Az Építési és Közlekedési Minisztérium több hibát is elkövetett az Airbus A330-as repülőgép üzemben tartási engedélyének kiadásakor, amelyet először egy jövőbeli dátummal, majd egy megszűnt minisztérium logójával adtak ki.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium, amelyet Lázár János vezet, nem tudta problémamentesen kiadni az állam által vásárolt Airbus A330-as repülőgép üzemben tartási engedélyét. A Közlekedési Hatóság január 8-án először egy jövőbeli, 2025. január 26-i dátummal tette közzé a dokumentumot, amelyben először jelent meg a Hungary Airlines Kft. neve.
Hadházy Ákos független képviselő hívta fel a figyelmet a furcsaságra, amely után a minisztérium rövid időn belül 2024. december 23-ra változtatta a kiadás időpontját, és adminisztrációs hibának nevezte az esetet.
Repülési szakértők szerint a december 23-i dátum sem életszerű, mivel a repülőgép ezen a napon repült először a WizzAir flottájából való kivonás után. A Flightradar adatai szerint a repülés este hatkor ért véget, így nehezen elképzelhető, hogy az engedélyt még aznap kiadták volna.
A minisztérium egy másik hibát is elkövetett, amikor a listát a 2022-ben megszűnt Innovációs és Technológiai Minisztérium logójával adta ki. A hibát pénteken javították, és új listát adtak ki a minisztérium saját logójával.
A Hungary Airlines Kft. többségi tulajdonosa Wu Jiang kínai üzletember, mellette két kisebbségi tulajdonos szerepel: a pekingi székhelyű UTL (Beijing) Digital Logistics Co. Ltd., valamint a magyar állami tulajdonú Air Hungary Szolgáltató Zrt. A cég korábban más neveken működött, és tevékenysége Kína és Magyarország közötti légiáru-szállítás.
Az A330-as repülőgép jelenleg nincs Magyarországon, mivel Kínába repült futóműcserére.