Befejeződött a miskolci fővonal felújítása

A MÁV bejelentette, hogy a miskolci fővonal 27 kilométeres szakaszának felújítása határidőre befejeződött, amely a menetrend kiszámíthatóságát és a menetidő rövidülését eredményezi.

A MÁV december 4-re ígérte a miskolci fővonal 27 kilométeres szakaszának felújítását, amelyet sikeresen teljesítettek. A felújítás során a bal vágányt újították fel, így a vonatok kapacitáskorlátozás nélkül közlekedhetnek a Miskolc és Mezőkeresztes-Mezőnyárád állomások között, visszaállítva az eredeti menetrendet.

Felújítás részletei

A beruházás mintegy 18 milliárd forintba került, és a MÁV saját forrásból finanszírozta. Az 5 pontos közlekedési akcióterv részeként zajlott a felújítás, amely során 60 kilométernyi sínszál alatti 46 ezer betonaljat és több mint 105 ezer tonna zúzott követ cseréltek. Teljesen kicserélték az ágyazatot 1,3 kilométeren, és 60 kilométernyi hosszúsínszálat építettek be. Emellett 12 híd állagmegóvó szigetelését és 10 átjáró karbantartását is elvégezték.

A munkálatok során naponta átlagosan 1,5 kilométert haladtak, 250 szakember közreműködésével, a korszerű SMD felépítménycserélő óriás géplánc segítségével.

Jövőbeli tervek és menetrendváltozások

A MÁV azt ígéri, hogy a következő öt évben a Hatvan és Füzesabony közötti szakaszt is felújítják, a tervezési eljárás előkészítését már megkezdték. A december 15-i menetrendváltástól módosul néhány vonat menetrendje a csatlakozások jobb biztosítása érdekében.

Utómunkálatok

A téli időszak miatt elmaradt utómunkálatokat várhatóan április végéig elvégzik. Ezek közé tartozik a vágány semleges hőmérsékletének kialakítása, ágyazatpótlás, a vágányok és a felsővezetékek utószabályozása, valamint a vízelvezető árkok és a hídmeder takarítása.

Problémák a MÁV-nál

Az elmúlt időszakban több probléma is előfordult a MÁV-nál, például késések, balesetek, járatkimaradások, és nem működő helyfoglalási rendszerek. Ezek a problémák továbbra is kihívást jelentenek a vasúttársaság számára.