Előrehozott munkálatok a Keleti pályaudvaron: A MÁV vezérigazgatójának bejelentése

A MÁV vezérigazgatója, Hegyi Zsolt, bejelentette, hogy a Keleti-program előrehozott munkálatait sikeresen befejezték, de a munka nagy része még hátravan. A felújítás jövőre folytatódik, több mint 4 milliárd forint értékben.

A Keleti-program előrehaladása

Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója, videóüzenetben számolt be arról, hogy a Keleti-program keretében 240 talpfát cseréltek ki a tervezett 200 helyett. Ez a túlteljesítés a MÁV FKG Kft. sikeres integrációjának köszönhető, amely lehetővé tette, hogy kétszeres mennyiségű ember dolgozzon a projekten. A munkálatokat éjszaka, este 9 és reggel 5 óra között végezték, hogy ne zavarják az utasforgalmat.

Jövőbeli tervek és kihívások

A felújítás jövőre folytatódik, több mint 4 milliárd forint értékben, amely során megújítják a váltókörzeteket, biztosítóberendezéseket, az áramellátást és a felsővezetéki hálózatot is. Az előrehozott munkálatokat a korábbi kisiklások és balesetek hatására kezdték el, amelyek közé tartozik egy augusztusi kisiklás és egy októberi baleset.

Korábbi balesetek és kritikák

A Keleti pályaudvaron történt balesetek közé tartozik egy augusztusi kisiklás, amelyet két törött csavar okozott, valamint egy októberi baleset, amikor egy alacsony sebességgel haladó mozdony kisiklott. A MÁV az utóbbi időben számos kritikát kapott, többek között a hó okozta fennakadások miatt, amelyek jelentős késéseket okoztak.

Déli pályaudvar és további kihívások

A Déli pályaudvaron lezárták a forgalmat egy informatikai hiba miatt, ami késéseket okozott, majd felsővezeték-hiba miatt leálltak a vonatok Pusztaszabolcs és Dunaújváros között. Lázár János építési és közlekedési miniszter szerint Trianon nélkül Magyarországnak Európa egyik legmodernebb vasúthálózata lenne.