Rekordokat döntött a 4iG a harmadik negyedévben
A 4iG Csoport 2024 harmadik negyedévében kiemelkedő pénzügyi eredményeket ért el, amelyeket a Vodafone Magyarország felvásárlása és más stratégiai lépések is támogattak.
A 4iG Csoport 2024 harmadik negyedévében rekord árbevételt és EBITDA-t ért el. A nettó árbevétel 507,8 milliárd forintra nőtt, ami 86,52 milliárd forintos, azaz 20,54 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az EBITDA 169,8 milliárd forintra emelkedett, ami 22,3 milliárd forintos, vagyis 15,11 százalékos növekedést jelentett.
A jelentős növekedés több tényező együttes hatásának köszönhető. A Vodafone Magyarország teljes időszakra kiterjedő eredménye, a nagyvállalati és lakossági mobilelőfizetői számok bővülése, az egy előfizetőre jutó átlagos árbevétel (ARPU) növekedése, valamint az informatikai üzletág emelkedő bevételei mind hozzájárultak a sikerhez.
Az IT szegmens bevétele 61 százalékkal emelkedett, az EBITDA pedig több mint négyszereződött, ami a Gondosóra projekt felfutásának és a szigorú költségkezelésnek köszönhető.
A normalizált adózott eredmény 2,8 milliárd forint volt, amelyet leginkább az értékcsökkenés és amortizáció módosított. A deviza alapú hitelek átértékeléséből származó, pénzmozgást nem jelentő, nem realizált árfolyamkülönbözet is jelentős volt ebben az időszakban.
A teljes átfogó jövedelem mínuszt mutat, 2,2 milliárd forintos veszteséget termelt a cég, ami az akvizíciókból származó átértékelés miatti leírásoknak és a deviza alapú hitelek átértékelésének tudható be.
A nettó hitelállomány 830 milliárd forintra csökkent, mivel a készpénzállomány közel a kétszeresére nőtt az egy évvel korábbi szintről.
A 4iG Csoport transzformációs programot hajt végre, amelynek célja a csoport felépítésének egyszerűsítése, a működési hatékonyság növelése és a versenyképesség javítása a hazai piacokon. A program 2025-ben zárul, és része a Vodafone Magyarország leválása az előző tulajdonos rendszereiről, valamint új platformok és IT megoldások bevezetése.
A cégcsoport távközlési vállalatai, köztük a Vodafone Magyarország, a DIGI, az Antenna Hungária és az Invitech, 2025. január 1-től ONE márkanév alatt egyesülnek, ami szintén a transzformációs program része.
Az RTL és a 4iG tárgyalásai során semmilyen formában nem merült fel, hogy az RTL letekerje a közéleti tartalmait, az Rtl.hu átalakításáról pedig már a 4iG-s megállapodás előtt döntöttek.
A 4iG az űrből is látszik: HUSAT néven saját műholdprogram lesz Magyarországon, amely magában foglalja egy geostacionárius pályán keringő, valamint további nyolc alacsony föld körüli pályán keringő műhold felbocsátását és üzemeltetését 2032-ig. Ez a legnagyobb, magánkezdeményezésben és -finanszírozásban megvalósuló műholdprogram Magyarországon és a kelet-közép-európai régióban is.