Jelentős változások a Google keresőben az EU nyomására

A Google keresője jelentős változásokon megy keresztül az Európai Unió digitális piacokról szóló jogszabályának (DMA) való megfelelés érdekében. A változások már tesztelés alatt állnak Németországban, Belgiumban és Észtországban.

A Google keresőjében a felhasználók hamarosan nem találkozhatnak térképekkel és kiemelt ajánlatokkal a szállásokkal kapcsolatos kereséseknél. Ehelyett egyszerű kék linkek jelennek meg, hasonlóan a többi keresési találathoz. A változások célja, hogy a Google ne részesítse előnyben saját termékeit és szolgáltatásait platformján.

A keresőóriás több mint 20 módosítást hajtott végre a DMA-nak való megfelelés érdekében. Ezek közé tartozik a dedikált egységek és formátumok bevezetése az összehasonlító oldalak kiemelésére a repülőjegyek, szállodai opciók és vásárlások terén. A cég emellett csökkentette egyes kattintható térképeinek funkcionalitását is.

A változások hatására a közvetlen foglalásokhoz köthető oldalak 30%-os forgalomcsökkenést tapasztaltak, míg az összehasonlító oldalak elérése nőtt. A Google célja, hogy egyensúlyt találjon a felhasználók, vállalkozások és saját érdekei között, bár a változtatásokat vonakodva, az EU nyomására hajtják végre.

Oliver Bethell, a Google jogi igazgatója szerint a változások nem szolgálják az európai fogyasztók vagy vállalkozások érdekeit, de a javaslat egy jó megoldás lehet a DMA-val járó nehéz kompromisszumok ellenére. Azt remélik, hogy olyan megoldást találnak, amely a jogszabályoknak, a felhasználóknak és a vállalkozásoknak is megfelel.

A TechRepublic által megkérdezett SEO-szakértő, Alex Moss szerint a változásoknak pozitív hatása lehet a kisebb cégek és összehasonlító oldalak számára. Szerinte ez növelni fogja az információ demokratizálását, ami a legtermészetesebb módja az objektív keresési élménynek, és lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy jobb és megalapozottabb döntéseket hozzanak.

A Google az elmúlt egy évben az Európai Bizottsággal és több iparági szereplővel közösen dolgozott a probléma megoldásán, beleértve szállodákat, légitársaságokat és kiskereskedőket is. Bár a megoldás nem tökéletes, a cég folytatja a tesztelést és a további változtatásokat.