Jelentős késéssel indult a Wizz Air Brüsszelből Budapestre tartó járata

A Wizz Air Brüsszelből Budapestre tartó járata jelentős késést szenvedett el, amelyet az időjárási körülmények és technikai problémák okoztak. Az utasok több órát vártak a gépen és a repülőtéren, miközben eltérő információk érkeztek a tájékoztatás és ellátás minőségéről.

A Wizz Air járata november 20-án, 19:40-kor indult volna Brüsszelből Budapestre, de csak másnap, november 21-én, 13:49-kor szállt fel. A késés oka a havas eső és jegesedés volt, valamint technikai problémák is felmerültek. A gép szenzorai hibajelzést küldtek a ráfröccsenő latyak miatt, és nem állt rendelkezésre jégtelenítő folyadék, ami miatt a gép nem tudott elindulni.

Az utasok beszámolói szerint több órát vártak a gépen, majd a repülőtéren, miközben nem kaptak megfelelő tájékoztatást és ellátást. Az egyik utas elmondása szerint a járatot a tervezett indulás után törölték, mert nem volt elég eszköz a repülőgép jégtelenítéséhez. A fedélzeten nem adtak vizet vagy rágcsálnivalót, ami káoszt okozott, és az utasok egy része hosszas viták után leszállt.

A Wizz Air közleményében cáfolta az utasok állításait, miszerint nem kaptak volna tájékoztatást és ellátást. A légitársaság szerint emelt értékű étkezési utalványokat osztottak ki, és új személyzetet is küldtek a lehető legkorábbi Budapest-Brüsszel járattal. A repülőtér földi kiszolgálója rövidzárlat miatt nem tudott jégtelenítő folyadékot biztosítani, ami a repülőtér teljes forgalmára hatással volt.

A késés nemcsak a Wizz Air járatát érintette, hanem a repülőtér más járataira is hatással volt. A légitársaság hangsúlyozta, hogy a fennakadás a hatáskörükön kívül esett, és igyekeztek mindenkit tájékoztatni a kialakult helyzetről.