Ryanair pénzügyi helyzet és jövőbeli kilátások

A Ryanair, Európa legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést jelentett az első félévre, de a vállalat optimista a jövőbeli kilátásokat illetően.

A Ryanair adózás utáni nyeresége 1,79 milliárd euróra csökkent az első félévben, ami 18%-os visszaesést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ez az eredmény közel van az elemzők által várt 1,8 milliárd euróhoz. A második negyedévben a nyereség 6%-kal, 1,43 milliárd euróra esett vissza.

A légitársaság működési eredménye 2,015 milliárd euróra csökkent, ami 17%-os visszaesést jelent. Eközben a bevétel mindössze 1%-kal nőtt, 8,692 milliárd euróra. Az átlagos viteldíjak 7%-kal, 61 euróra csökkentek, azonban az utasszám 9%-kal, 115 millióra emelkedett.

A Ryanair kénytelen volt csökkenteni a 2026-ra vonatkozó utasszám-növekedési célját 215 millióról 210 millióra, a Boeing késedelmes szállításai miatt. Neil Sorahan, a Ryanair pénzügyi igazgatója szerint a kilátások nagymértékben függnek attól, hogy a Boeing előbb-utóbb véget vet-e a sztrájknak, és viszonylag gyorsan felpörög-e a termelés.

A Boeing gyártási problémái és sztrájkjai miatt késik a repülőgépek szállítása, ami hatással van a Ryanair terveire. Az igazgatóság részvényenként 0,223 euró osztalékelőleget jelentett be, amelyet a jövő év elején fizetnek ki.

A Ryanair részvényei idén 5,5%-ot veszítettek értékükből, szemben a Wizz Air Holdings Plc 38%-os csökkenésével és az EasyJet Plc 2%-os növekedésével.

A vállalat óvatos az idei évre vonatkozó nyereség-előrejelzéssel kapcsolatban, bár konkrét számot nem közölt. Sorahan szerint biztosra vehető, hogy az eredmény el fog maradni a tavalyitól. A Ryanair jelezte, hogy a viteldíjak a harmadik pénzügyi negyedévben „szerényen alacsonyabbak” lesznek, mint az előző év azonos időszakában voltak, ami arra utal, hogy a társaságnak továbbra is ösztönöznie kell a keresletet.