Az idő múlásával is népszerű: 50 éves a Casio karóra

Félévszázados fennállását ünnepli a japán márka, a Casio karóra gyártó részlege. Az 1957-ben alapított cég, amely kezdetben számológépek gyártására szakosodott, ma már a karórák gyártásával és értékesítésével éri el bevételeinek több mint felét. Európában különösen népszerűek a Casio termékei, és a márka a karóra piacot is forradalmasította az első digitális kijelzővel rendelkező órájával, a Casiotron QW02-10-nel, amelyet 1974 novemberében mutattak be.

A Casio nem csak karórákban jeleskedik, hanem elektronikus zongorák és projektorok, valamint számítástechnikai eszközök értékesítésével is foglalkozik. Magyarországon elsősorban a karórák, másodsorban a számológépek és elektronikus zongorák révén vált ismertté. A márka magyarországi történetében kiemelkedő esemény volt a limitált szériás G-SHOCK megjelenése, amely a Rubik-kocka előtt tiszteleg.

A Casio a tavalyi év utolsó negyedévében 67,7 milliárd jen nettó bevételt ért el, amelyből a karórák értékesítése 44,7 milliárd jent tett ki. A legnagyobb felvevő piac az ASEAN-országok, míg Európa a második helyen áll a márka számára. Észak-Amerika is jelentős értékesítési terület, Kína viszont a gazdasági lassulás miatt csökkent részesedést mutat.

A G-SHOCK család a Casio karórák közül a legnépszerűbb, az értékesítés 53 százalékát adja. A tavalyi évben kétmillió darab G-SHOCK modellt értékesítettek, ebből 200 ezer darab a hölgyeknek szánt Baby G volt. A G-SHOCK 40. évfordulójára kiadott speciális karórák és a G-SQUAD modellcsalád is nagy népszerűségnek örvend. Európában a G-SHOCK 2100-as szériája és a vintage, valamint fém analóg Casio karórák iránt mutatkozik jelentős kereslet.

A Casio karóra gyártó részlege nem csak új időmérők fejlesztésével és értékesítésével foglalkozik, hanem régebbi karórák felújításával is. Ez a szolgáltatás 2018 óta elérhető, és 2023 decemberétől 2024 február végéig nyolc korábbi G-SHOCK modell felújítását vállalják.