Hogyan ismerjük fel a hamis banki hívásokat?

A Blikk és a CIB Bank közös videósorozatában, a "Segítség! Átvertek az interneten" című műsorban a hamis banki hívások jellemző csalási módszereit és felismerésük módjait mutatják be.

Magyarországon az egyik legelterjedtebb csalási forma a hamis banki hívásokkal történő átverés. A videósorozat ötödik részében szakértők segítségével bemutatják, hogyan próbálják a csalók manipulációval rávenni az áldozatokat, hogy hozzáférést adjanak a számlájukhoz vagy a kártyaadataikhoz.

Kékesi Zsuzsa, a sorozat házigazdája elmondja, hogy a csalók telefonhívások során manipulációval érik el, hogy az áldozatok megosszák velük érzékeny adataikat. Hangsúlyozza, hogy ha a csalók hozzáférnek a számítógéphez vagy telefonhoz, akkor mindenhez hozzáférhetnek, amit a böngésző megjegyzett.

A videósorozat utolsó epizódjában Bártfai Gábor, a CIB Bank Információbiztonsági vezetője, Forgó Mónika, az NKI kiberbiztonsági szakértője és Oláh-Paulon László, az ORFK Bűnmegelőzési Osztályának vezetője segítenek felismerni a csalókat és tanácsokat adnak arra, mit kell tenni, ha már megtörtént a baj.

Bártfai Gábor kiemeli, hogy a bankok sosem kérnek telefonon keresztül érzékeny adatokat, mint az egyenleg, belépési azonosító, jelszó vagy a bankkártyák háromjegyű biztonsági kódja. Oláh-Paulon László szerint, ha a sértett gyorsan jelentést tesz és kapcsolatba lép a pénzintézetével, akkor a legtöbb esetben megakadályozható az utalás, vagy visszahívható a pénz.

A Blikk és a CIB Bank videósorozata arra hívja fel a figyelmet, hogy ma már nagyobb veszélyt jelentenek az online térben elkövetett csalások, mint a fizikai lopások. Az online biztonságos tájékozódásra való nevelés fontosságát hangsúlyozzák.

Azok számára, akik internetes vagy telefonos csalás áldozataivá váltak, és megosztanák történetüket mások védelme érdekében, a Blikk az atvertek@blikk.hu címen várja a jelentkezéseket.