A Temu elleni vádak Németországban

A német fogyasztóvédelmi szervezetek tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok miatt bírálják a kínai Temu webshopot, de a cég minden vádat visszautasít.

A Verbraucherzentrale Bundesverband (vzbv), a német fogyasztóvédelmi szervezetek ernyőszervezete, több jogsértést is megállapított a Temu online webshop tevékenységében. A vádak között szerepel, hogy a platform nem teszi kellően egyértelművé a fogyasztók számára, honnan származnak a kínált magas kedvezmények.

A vzbv azt is megvádolta a Temut, hogy manipulatív technikákat alkalmaz, amelyek a fogyasztókat olyan magatartásra ösztönzik, ami nem az ő érdekükben áll. Az Ecommerce News szerint a szervezet azt szeretné, ha a Temu határolódna el a tisztességtelen magatartástól.

A Temu azonban állítja, hogy minden vonatkozó szabályt betartanak. A vállalat szóvivője a Heise technológiai lapnak nyilatkozva elmondta, hogy gondosan értékelik az eladók által megadott árinformációkat, hogy biztosítsák azok pontosságát és átláthatóságát az ügyfelek számára.

A cég továbbá cáfolta, hogy az uniós digitális szolgáltatásokról szóló törvény által tiltott technikákat alkalmaznák. A Temu szerint a "már csak 13 tétel maradt" vagy "29 embernek van ez a tétel most a kosarában" típusú kijelentések valós adatokon alapulnak.

A Temu kijelentése szerint a vásárlók a megadott információk alapján megalapozott döntéseket hozhatnak, ami növeli az elégedettséget. A platform ezen kívül tagadta, hogy eltávolítanák vagy elnyomnák a negatív termékértékeléseket.