Már áprilisban árat emelhet a Spotify

Több országban is árat emelhet április végéig a Spotify, mert emelkedett a részvényeinek árfolyama. A vállalat új alapszintet is bevezet a Reuters szerint, és két új előfizetői csomaggal jelentkezhet.

A Spotify április végéig több piacon tervezi az áremelést, köztük az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Pakisztánban és az Amerikai Egyesült Államokban is – írja a Reuters. A Bloomberg információi szerint a változást két másik, meg nem nevezett piacon is bevezeti a cég. A svéd zenei streamingszolgáltató részvényei – amely az Apple és az Amazon szolgáltatásaival versenyez – több mint 5 százalékkal emelkedtek.

A vállalat a lap információi szerint új alapszintet is bevezet, amely zenét és podcastokat kínál a jelenlegi egyéni prémiumcsomagokhoz. Az új alapszolgáltatás az első a Spotify számos új árképzési opciója közül, tette hozzá a jelentés. A Bloomberg értesülései szerint a Spotify egy új előfizetői opciót is kínál majd, amelyben csak zenét és podcastot lehet majd hallgatni, hangoskönyvet nem, és ennek ára minden bizonnyal a jelenlegi, 1990 forintos prémiumcsomag árával egyezik majd meg.

Az új árazás értelmében az egyéni csomagok havonta körülbelül 1 dollárral (körülbelül 360 forint), míg a családi csomagok és a pároknak szóló úgynevezett duó csomagok 2 dollárral emelkednek. Havi szinten a Spotify többek között 10,99 dolláros egyéni, 14,99 dolláros páros- és 16,99 dolláros családi prémiumcsomagokat kínál az Egyesült Államokban a cég honlapja szerint. A Bloomberg szerint a hagyományos előfizetői díjak nagyjából 1 dollárral kerülhetnek többe, míg a családi és a páros csomagokért ennek duplájával kérhetnek majd többet.

A Spotify egyelőre nem kommentálja az áremelésről szóló híreket. A vállalat egy reklámokkal támogatott, korlátozott funkciókkal rendelkező ingyenes szolgáltatást és egy előfizetéses, fizetős szolgáltatást kínál, amely hozzáférést biztosít az összes funkcióhoz, a bevételek nagy részét pedig a prémium előfizetők adják.

A Spotify februárban a prémium előfizetők számának csaknem 14 százalékos, 239 millióra történő ugrását vetítette előre a folyó negyedévre, ami meghaladta a 238,3 millióra vonatkozó becsléseket. A vállalat podcastokat és hangoskönyveket tartalmazó ajánlatokat vezetett be annak érdekében, hogy csökkentse a zeneipartól való függőséget, és több felhasználót nyerjen. Tartalomlicenc-szerződéseket kötött olyan cégekkel, mint a Universal Music Group, a Sony Music Entertainment és a Warner Music Group. Az ilyen cégek tartalma a Spotify platformján streamelt audiotartalmak mintegy 74 százalékát tette ki december 31-én. A magasabb árral állítólag a hangoskönyvek költségeit igyekszik fedezni a Spotify, amit még 2021 januárjában kezdett el kínálni a platform.

A Spotify emellett a jelentés szerint egy új, úgynevezett Super premium csomaggal is elő akar állni. Ez jobb hangminőséget, illetve néhány, egyelőre nem ismert más extrát is kínálhat.

2023 végén a Spotifynak összesen 602 millió felhasználója volt, ebből 236 millióan fizettek.