Az útesztétika és a közlekedésbiztonság javítására irányuló többlet kaszálási tevékenységet a Magyar Közút szakemberei két műszakban vagy túlórázva végzik. A koronaélen belüli területeken az átlagostól több, évi 3-4 alkalommal, koronaélen kívül pedig két alkalommal, míg a csomópontok környezetében, a körforgalmak területén és a turisztikailag kiemelt területeken, ettől is gyakrabban, szükség szerinti gyakorisággal zajlanak jelenleg is a munkálatok.

„Az adott útszakaszokon először mindig nagyteljesítményű gépi fűkaszával zajlik a kaszálás, majd ezt követően a vezetőoszlopok, táblaoszlopok, korlátlábak környezetét kiegészítő kézi kaszálás van soron. Ezen munkák elvégzéséhez Csongrád-Csanád vármegyében 31 eszközhordozóra felszerelhető kasza adapter és 77 kézi motoros fűkasza áll rendelkezésre. Kiemelt figyelmet fordítunk a turisztikailag kiemelt Ópusztaszer térségének növényzetgondozási munkáira, valamint a napokban az M43-as autópályán, a 45-ös és 47-es főúton, valamint számos mellékúton, illetve a külterületi kerékpárútjainkon várható kaszálási munka, ezért az arra közlekedőktől fokozott figyelmet kérünk.”

– nyilatkozott Hunkó József, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Csongrád-Csanád vármegyei igazgatója.

A társaság kezelésébe főként a településeket összekötő, illetve azokon átmenő országos fő- és mellékutak tartoznak, ezeken a szakaszokon végzik a közutas szakemberek a növényzetgondozási munkákat. A településeken belüli utak többségét az önkormányzatok, az autópályákat pedig koncessziós társaságok kezelik. Tavaly szeptemberben a korábban a Magyar Közút üzemeltetésébe tartozó 1234 kilométernyi autópálya üzemeltetése is koncessziós társasághoz, az MKIF Zrt.-hez került.

Fotó: Magyar Közút Nonprofit Zrt./Facebook