Közleményben üdvözölte a Ryanair, hogy a Fővárosi Törvényszék megsemmisítette a légitársaságra tavaly augusztusban kiszabott 736 ezer eurós bírságot. A forintban 300 millió forintos büntetést a fogyasztóvédelmi hatóság szabta ki, miután a Ryanair deklarálta, hogy a 2022 júliusától utasonként 10 eurós különadót az utasokra terheli.

A Ryanair tisztességtelenül járt el, amikor az utasaira terhelte az extraprofit-különadót, ezért a rászabott 300 milliós bírságot továbbra is jogosnak tartjuk

– írják közleményükben.

Hozzátették, feladatuknak tekintik, hogy fogyasztóvédelmi hatóságként „megvédjék az utasokat, akikkel szemben tisztességtelen módon járt el a légitársaság”.

A Ryanairnek kell bocsánatot kérnie az utasaitól, amiért rájuk terhelte a vállalat extraprofit-különadójának árát!

Ezután az Igazságügyi Minisztérium sajtóosztálya is közleményt adott ki a tárca állásfoglalásáról. Ebben azt írják:

"Az Igazságügyi Minisztérium álláspontja szerint a kormányhivatal jogszerűen járt el, amikor bírságot szabott ki a légitársaságra.

A kormány ígéretet tett, hogy az extraprofit-különadó áthárítása esetén fogyasztóvédelmi vizsgálatot fog indítani és határozottan fel fog lépni a jogsértésekkel szemben, mert a mostani háborús időkben elvárható, hogy az extraprofitot szerző nagyvállalatok vegyék ki a részüket a rezsivédelem és a honvédelem költségeiből.

A Ryanair tisztességtelen magatartást tanúsított, amikor utasaival fizettette ki az extraprofit-különadó árát.

Üdvözöljük Budapest Főváros Kormányhivatalának állásfoglalását, miszerint nem ért egyet a bírság törlésével és felülvizsgálatot kér az ügyben."

Fotó: Ryanair weboldala