A Népszava a Csonrád-Csanád megyei rendőrségtől megtudta, a tram-train 2021-es indulása óta 36 esetben volt részese anyagi káros közlekedési balesetnek, de a levélírás óta volt olyan nap, hogy ugyanannak a kocsinak Szegeden és Vásárhelyen is nekimentek. A balesetekben közös, hogy többségük belterületen történt.

Az ütközéseknek akadnak ismétlődő helyszínei, ilyen Szegeden a Boldogasszony sugárút, Vásárhelyen a Kistópart utcai körforgalom, részletezte a járatokat üzemeltető MÁV. Válaszuk megírása óta az utóbbi kanyar azzal a meghökkentő esettel egész biztosan beírja magát a tram-train-balesetek nagykönyvébe, hogy a jármű oldalát egy kerékpáros kapta telibe.

A MÁV szerint egy ilyen hosszú villamoshálózat esetén az ütközések száma nem számít kirívónak. Hell Antalné szegedi gépjárműoktató szerint egyszerűen figyelmetlenek az autósok, de arra is gyanakszik, hogy a villamosvezetők a városban szocializálódnak, a tram-train vezetői pedig mozdonyvezetők, nem a városi forgalomhoz szoktak.

Mint arról lapunk, a Friss Hírek beszámolt, a Magyar Kétfarkú Kutya Párt szegedi szervezete kihívást indított: vállalták, ha 1 hónapig nem megy neki senki a tram-trainnek, akkor két lelkes szegedi fiatalember, Gábor és András vállalja hogy 40-40 fekvőtámaszt megcsinál a Dugonics téren a nyilvánosság előtt. Erre egyelőre még várhatunk.

Fotó: Magyar Kétfarkú Kutya Párt