A Continental leépítése és a Covid miatt kevesebb volt az utas a Volánbuszokon Makón

2021-hez képest 2022-re csökkent a bevétel a menetjegyekből és a havi bérletekből, viszont a tanuló bérletek több mint 300 százalékos növekedést mutattak - derül ki a Volánbusz beszámolójából, melyet a makói képviselő-testületnek készítettek.
Az anyag szerint a 2022 elejétől felmerülő drasztikus üzemanyag ár emelkedés, az infláció, a jegybanki alapkamat emelkedése, az áram- és a földgáz árának növekedése ,,rendkívüli" hatást gyakorolt a Volánbusz működésére, amiket még a covid-19-et követő fokozatos utasszám- és bevételnövekedés csak részben tudott ellensúlyozni.
Megállapították, hogy a koronavírus miatti veszélyhelyzet és korlátozások megszűnése után az utasszám és az utaskilométer csökkenést mutat. A ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói üzeme ,,nagyobb létszámban bocsájtott el munkavállalókat", mely a Volánbusz feltételezései szerint hatással volt az utasszám és az utas km csökkenésére. Az utasszám 42 ezerről 33 ezerre csökkent 2021-ről 2022-re, így az utaskilométer is 166 ezerről 129-re esett. Ellenben nem maradtak ki járatok, sőt még 12-vel több is indult tavaly (2.432 darab).
A beszámoló szerint nem maradt ki járat tavaly és mindössze 1 késés volt az útviszonyok miatt. Nem történt baleset a helyi közszolgáltatási tevékenség végzése során és nem is kaptak panaszt, észrevételt az utasoktól. A társaság azt is írja, hogy nem tapasztaltak zsúfoltságot, a buszok befogadóképessége megfelelt az utasforgalomnak.
Fotó: Volánbusz Zrt.