Már szegélyezik a 80 méter hosszúságban megújuló járdát és kerékpárutat, amely a Gyöngyös patakkal párhuzamos szakaszán 2,75 m, a körforgalomtól a közút mellett pedig 3 méter széles lesz. Pénteken érkezett meg a 24 méteres előre gyártott hídszerkezet, amelyre a parton kialakított munkaterületen szerelik fel a korlátoszlopokat, a korlátot, valamint a villamosipari munkákat is itt végzik el, a meder felett ugyanis mindez lényegesen balesetveszélyesebb lenne. Az íves kialakítás miatt a korlátelemek sorszámozottak, nem mindegy hova kerülnek – mondta el Horváth Béla, a generálkivitelező Hídvasút Kft. vezetője.

A készre szerelt híd (tartószerkezete ragasztott fa, a korlát horganyzott acél, a járófelület keményfa padló) súlya 14 tonna lesz, speciális, 100 tonna teherbírású daruval fogják a helyére emelni. Ezután következik alatta a betonba rakott terméskővel a mederburkolás. A munkálatokkal június első felében szeretnének végezni a kivitelezők, akik ütemterv szerint haladnak annak ellenére, hogy a rendkívüli mennyiségű esőzés jelentősen hátráltatta őket.

A híd üzembe helyezéséhez szükség lesz a vasútállomást megújító „Intermodális Csomópont” program második ütemének megépítésére, melynek finanszírozását tavaly a 4000 milliárd forinttal megemelkedő állami energia kiadások miatt függesztette fel a Kormány sok más fontos projekttel együtt.

A program újraindítása és megvalósulása során a híd folytatásaként lámpás gyalogos átkelőhely létesül a 87-es úton, a túloldalon pedig a főút mellett megépül a hiányzó kerékpárút szakasz Kőszegfalva felé. Jelenleg az ÖMV benzinkút bejáratánál a Cáki út torkolatának meglehetősen balesetveszélyes kereszteződésében kelnek át a Kőszegfalva felé induló kerékpárosok a 87-es úton – olvasható Kőszeg Város közösségi oldalán.

Fotó: Facebook / Kőszeg Város