A pályázat főtámogatója az E.ON, a nyertes alkotásokat a legforgalmasabb busz- és villamosmegállók plakátfelületein teszik közzé. Idén a szervezők olyan alkotásokat várnak minimum 3600, maximum 4000 leütés terjedelemben, amelyek a környezetvédelemről szólnak, és elgondolkodtatnak a természet és ember kapcsolatáról.
A pályázatokat június 11-ig lehet benyújtani, további részletek a novella.jcdecaux.hu weboldalon találhatók. Húsz nyertes pályázó kap lehetőséget arra, hogy több százezer ember előtt publikálja alkotását. A fődíj 300 ezer forint, az E.ON Hungária kulturális fenntarthatósági különdíjat ajánl fel 100 ezer forint értékben, a Rossmann Magyarország pedig a tavalyi évhez hasonlóan 100 ezer forintos ajándékutalványt ad egy általa kiválasztott novellának.
A zsűri elnöke a korábbi évekhez hasonlóan
- Grecsó Krisztián József Attila-díjas író,
- aki Vecsei H. Miklós színművésszel,
- Samu Tímeával, a JCDecaux vezérigazgatójával,
- valamint Károlyi Zsuzsannával, az E.ON márka- és marketingvezetőjével jelöli ki a nyerteseket.
- A zsűrizésben többek között részt vesz Ürge-Vorsatz Diána klímakutató,
aki a közlemény szerint örömmel vállalta a felkérést, mivel fontosnak tartja, hogy a klímaváltozás üzenete minél több emberhez eljusson, és lássák, milyen sok olyan megoldás van a környezeti válságra, amelytől az emberek életminősége is javulhat. A szervezők közleményükben kiemelik, hogy a JCDecaux médiavállalat friss, reprezentatív kutatása szerint
mint fogalmazott, vezető outdoor médiavállalatként felelősségük van a zöldebb és élhetőbb városi környezet kialakításában, és ennek kifejezésére, bemutatására az irodalom nagyszerű eszköz lehet - nyilatkozta Samu Tímea. Károlyi Zsuzsanna, az E.ON Hungária Csoport márka- és marketing vezetője a közleményben kiemelte, hisznek a zöld, fenntartható, élvezhető jövőben, és szeretnének minél több embert inspirálni, hogy mondják el saját történetüket a környezetvédelemmel kapcsolatosan.
A kiemelt kép forrása: a JCDecaux Facebook-oldala