A főpolgármester az MTI beszámolója szerint emlékeztetett, a Lánchíd felújításához kapcsolódóan új forgalmi rendre tettek javaslatot. Azt, hogy

a rekonstrukciót követően is maradjon meg a jelenlegi forgalmi rend,
amely szerint a hidat BKK járatai, a taxik, valamint a kerékpárral, a motorkerékpárral és a segédmotoros kerékpárral közlekedők használhatják, a személy- és egyéb gépjárművel közlekedők az ideiglenesforgalmi rend értelmében nem mehetnek a hídra.
Jelenleg folyik egy közéleti vita arról, hogy milyen forgalmi rend legyen a Lánchídon és ezen keresztül van egy nagyon fontos társadalmi párbeszéd arról: mi az a jövőkép, amit Budapest a fővárosiakkal közösen szeretne megvalósítani

- mondta Karácsony Gergely, aki közölte azt is, hogy a Lánchíd felújítása határidőre elkészül. A főpolgármester kijelentette, a megújuló Lánchíd forgalmi rendjének kialakítása nagyon fontos lépés, de csak egy lépés egy élhető Budapest megteremtésének irányába. Közölte, az érintett belvárosi területre vonatkozó, megörökölt koncepcióterveket továbbtervezték, és ez érinti a Clark Ádám teret, a Széchenyi István teret és a József Attila utcát.

A Széchenyi István térre vonatkozó tervekről szólva Karácsony Gergely arról beszélt, hogy

Budapest legméltatlanabb helyzetét mutatja az, hogy a téren, az úttesten a turisták balesetveszélyesen gyalogolnak át.

A Lánchíd jelenlegi forgalmi rendje lehetővé tenné az "óriási" körforgalom megszüntetését, és a tervek szerint a zöldfelületet megőrző, de színvonalas gyalogos sétányt alakítanának ki - mondta, hozzátéve: a Szent István Bazilikától, a Lánchídon keresztül lehetne a Várkert Bazárig sétálni.

A József Attila utca terveken szereplő megújításáról elmondta, "itt is egy nagyon méltatlan helyzetet" kell megváltoztatni:

szélesebb járdát és egy élhetőbb, magasabb színvonalú közterületet kellene kialakítani.

A budai oldalon a Clark Ádám téren a tervek szerint sokkal több zöldterületet és jobb gyalogos közlekedési lehetőségeket alakítanának ki - közölte Karácsony Gergely. Hangsúlyozta: az előbbiek akkor válhatnak megvalósíthatóvá, ha a Lánchíd forgalmi rendjéről sikerül azt a közös döntést meghozni a budapestiekkel, hogy fenntartják a hídon a mostani közlekedési rendet.

A tervekben szereplő beruházások finanszírozására van potenciális forrás. Az európai uniós források egy részét erre szeretnénk felhasználni

- jelentette ki a főpolgármester. Továbbá kitért arra is, hogy a Széchenyi István tér kapcsán van az a "furcsa helyzet", hogy egyik-napról a másik a főváros kikerült a tulajdonosi helyzetéből. Ugyanakkor - mint mondta - nem hajlandóak lemondani arról, hogy a tér "tervezését és akár annak a kivitelezését is megvalósítsuk, mert így nyer értelmet (...) minden erőfeszítésünk, ami a történelmi belvárosra vonatkozik." Erő Zoltán, Budapest főépítésze arról beszélt,

a Lánchíd-projekt lényegesen nagyobb kiterjedésű, mint maga a híd,

és felhívta a figyelmet arra is, hogy a jó közterek sorával indítható meg az a fejlődés, amiből a magántőke fejlesztésével a házak is megújulhatnak. A Clark Ádám térre vonatkozó tervekről szólva közölte: azt javasolták, hogy a jelenleginél kisebb körforgalmat alakítsanak ki. A körforgalom közepén lévő virágágyásba pedig

a Mátyás Templom rózsaablakának mintájára ültetnének növényeket

- jegyezte meg. Erő Zoltán elmondta azt is, hogy a tervek szerint a József Attila utcai árkádsort visszaadnák a lakóházaknak, az útpályát leszűkítenék, a járdát kiszélesítenék, valamint fasort is telepítenének.

A kiemelt kép forrása: Karácsony Gergely Facebook-oldala