A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot indított a Wizz Airrel szemben, a GVH ugyanis arra gyanakszik, hogy a légitársaság

az online jegyvásárlás során vélhetően megtévesztéssel tereli a fogyasztókat feláras szolgáltatásai felé.

A hvg.hu cikke szerint azt gyanítják, hogy a cég elhallgatja a fogyasztók elől, hogy a legolcsóbb csomagopciót is lehetőségük van kiegészíteni elsőbbségi szolgáltatás, illetve feladott poggyász megrendelésével.

  • Egyes, magasabb költségű csomagopciók kapcsán a társaság megtévesztően állíthatja, hogy „akár drágább is lehet”, ha csak az utasfelvételkor foglalnak maguknak ülőhelyet, ez ugyanis vélhetően csupán más, olcsóbb csomagopcióra igaz.
  • Emellett az online utasfelvétel során félrevezető megnevezéssel, illetve egyéb technikai megoldásokkal kapacitálhatták a fogyasztókat a feláras ülőhelyválasztásra.

Külön kiemelték:

mindez még nem azt jelenti, hogy a cég tényleg elkövette ezeket a jogsértéseket, most csak az eljárás indult el, hogy tisztázzák, mi történt.

A hvg.hu cikkében arra emlékeztetett, hogy Európai Bizottság a múlt hét elején hozta nyilvánosságra az összehangolt, 25 országra kiterjedő gyorsvizsgálat eredményeit. Az eredmények alapján a vállalkozások jelentős része torzítja tisztességtelen módszerekkel a fogyasztók döntéseit a saját érdekeit szolgáló lehetőségek felé, internetes felületeik kialakításával vagy nyelvezetével.

Lapunk, a frisshirek.hu tavaly augusztusban arról számolt be, hogy a Wizz Airre rászállt a fogyasztóvédelem, a légitársaság akkor azt válaszolta, mindenben segíti az eljárás sikeres lefolytatásához szükséges munkát.

Illusztrációs fotó: Pixabay