Legalább annyira tájékozatlanok a kérdésben a bizonytalanok, mint a fideszesek.

Abban már azonban az ellenzékiek meglátása is megosztott, hogy miként ítélik meg Budai Lóránt és csapatának kétharmados sikerét (amely eredményről a frisshirek.hu-n itt írtunk). Az intézet arra kérdezett rá, hogy fog-e vajon tanulságokat levonni az eredményből az ellenzék, vagy nem szabad, ez csak egy helyi ügy volt.

A kormánykritikus polgárok 44 százaléka szerint országos üzenete van a választásnak,
míg 45 százalék szerint nincs,

a többiek nem tudtak válaszolni. Miután hallottak az eredményről a fideszesek háromnegyede, 72 százalékuk értelemszerűen csak helyi jelentőségűnek ítélték "a holdról is látszó" ellenzéki sikert. A bizonytalanok is inkább így ítélték meg az eredményt, igaz, harmaduk nem tudott válaszolni. Nemrég egy másik kutatás is világot látott a jászberényi időközi választás kérdésében. Az Ynsight Research a közösségi média oldaláról közelítette meg azt.

A fideszes jelölt, Besenyi Orsolya oldalán 765 ezer forintot költöttek hirdetésre, míg a hozzátartozó Jászberény többet érdemel ellenzéket támadó oldalon 635 ezret.
Ezzel szemben a Közösen Jászberényért Egyesület összesen 15 ezer forintért hirdetett,

míg Budai Lóránt, az újonnan megválasztott polgármester oldalán egyáltalán nem költöttek politikai reklámra.

Az országos jellegű politikai ügyekre fókuszáló fideszes kampány nem tudta dominálni az online beszélgetéseket, ezekre többnyire nem rezonáltak a helyiek, a kommentelők gyakran lendültek támadásba az adott kormánypárti oldal ellen. Az ellenzék kampányában Orbán Viktor politikájának támadása helyett szinte kivétel nélkül helyi ügyek, eddig elért eredmények és későbbi tervek jelentek meg

– elemezte a kampány közösségi médiás vetületét Csiby Fruzsina, a kutatás vezetője a Népszavának. Kiszámolták azt is, hogy összesen 3623 bejegyzés jött létre a témával kapcsolatban a Facebook-on, amely a településmérethez viszonyítva - Jászberény lélekszáma 26,5 ezer fő - nem túl sok, viszont az interakciók száma kiemelkedő volt, elérte a 160 ezret is.

A hivatalos Facebook-oldallal rendelkező helyi politikusok közül Budai Lóránt kiemelkedett a tömegből, aki 2016 óta használja oldalát. Ő osztotta meg a legtöbb tartalmat is a kampány időszak alatt, amely bejegyzésekre követői aktívan reagáltak. A legnépszerűbb posztjai a kampányhoz kapcsolódtak, amelyekben a jelölteket és az elmúlt időszak fejlesztéseit mutatta be.

Mindeközben a fideszes jelöltek csak a bemutatásuk napján, 2022. november 4-én nyitották meg hivatalos oldalaikat,

és ilyen rövid idő alatt nem is sikerült aktívan beépülniük a város közösségi médiás szövetébe.

A választás másnapján pedig el is tűntek a semmiből létrejött oldalak.

A fideszesek 2022. november 4-én regisztráltak hivatalos Facebook-oldalt. Nekik ilyen rövid idő alatt nem sikerült kellő mélységben integrálódniuk a helyi online közéletbe, míg ellenzéki oldalról Budai Lóránt már 2016 óta aktívan használja a Facebookot.

A jászberényi választás tanulságairól írott cikkünket az alábbi linken olvashatják.

A kiemelt kép forrása: Budai Lóránt Facebook-oldala