A Frisshirek.hu is megírta, hogy Szijjártó Péter szerint az akkugyártást rejtélyes dologként próbálják beállítani, hogy milyen károkat okoznak. Újabb példát hozott fel, ugyanakkor Magyarországon hatalmas elektromos akkumulátor-gyárak működnek most is, és
„NEM OKOZNAK OLYAN DRÁMAI HATÁSOKAT ÉS KÖRNYEZETVÉDELMI PROBLÉMÁKAT, MINT AMIKET ÁLLÍTANAK”.
Ungár Péter a kétségbeesés zavarának tudja be Szijjártó azon kijelentését, hogy a német autógyárak a német gazdasági érdek ellenére települtek Magyarországra. Szerinte ugyanis ezek
Nyomatékosította, hogy
Példaként említette az Audit, ami szerinte már több mint 4000 milliárd forintot "lapátolt" ki így.
- zárta sorait Ungár.
Az LMP közérdekű adatigényléssel fordul a kormányhoz, hogy megtudja, milyen megállapodást kötött a kabinet a CATL kínai akkumulátorgyártó céggel
Ezt Csárdi Antal, az ellenzéki párt frakcióvezető-helyettese vasárnapi budapesti - online is közvetített - sajtótájékoztatóján jelentette be.
Úgy fogalmazott: ez közadat,
Az elmúlt napokban a kormány olyan módon kommunikál az akkumulátorgyártásról - tette hozzá -, mintha attól Magyarország léte függne, azonban "a valóság ezzel szemben az", hogy azok működése jelentős környezeti károkat okozhat, illetve kockáztatja az ország víz- és energiaellátását.
"Azt gondoljuk, hogy ez nem megengedhető" - mondta Csárdi Antal.
Hozzátette: a kormány "kritika nélkül" szolgálja ki a multinacionális cégeket és nyújt nekik milliárdos, "sokszor százmilliárdos" nagyságrendű támogatásokat.
Csárdi Antal szerint látni kell azt, milyen anyagi vonzata van az adófizetőknél ezen gyárak Magyarországra költözésének.
"Ahogy Banglades sem lett ruhagyártó nagyhatalom, úgy Magyarország sem lesz akkumulátorgyártó nagyhatalom" - jelentette ki, egyúttal azt is jelezte: érdeklődve várják annak eredményét, hogy ezen cégek magyarországi megjelenése mennyibe kerül a magyar adófizetőknek - foglalta össze az MTI.