Az új tervezetben a sofőrképzés változtatása is szerepel. Lehetővé tennék, hogy más-más országban történhessen az elméleti és gyakorlati képzés, sőt lehetőséget biztosítanának a szimulátorok gépjármű-vezetői képzésben történő oktatására. De új elem az is, hogy

a vezetői engedély megszerzése után egy évvel kötelező lenne részt venni egy frissítő képzésen

a balesetek számának csökkentése miatt. 

Ha a tagállamok is elfogadják, és minden az elképzelések szerint halad, akkor az irányelvet mindenhol alkalmazni fogják. Az Európai Bizottság tervei között szerepel, hogy megteremti a lehetőséget a digitális jogosítvány bevezetésének. A cél, hogy a jogosítvány akár egy alkalmazásban is tárolhatóvá váljon, ezáltal egy közúti ellenőrzések esetén QR-kóddal is olvashatóvá válnának a legfontosabb információk. Az intézkedés bevezetésével kiválthatóvá válna a hagyományos, műanyag alapú kártya.

Az Európai Bizottság szeretné elérni, hogy amennyiben egy EU-tagállamban bevonnak egy jogosítványt, akkor az a tiltás az EU valamennyi tagállamában érvényessé váljon.

A vezess.hu által szemlézett hírben azt is megemlítik, hogy az új szabályozások csak jövőre, vagy az évtized közepére válhatnak valóra.

Az össztömeg felemelése nem oldaná meg a sofőrhiányt szakmai szervezetek szerint, ők inkább azért lobbiznak, hogy 18 évre csökkentsék a kamionos, illetve a buszos jogosítvány (C+E, illetve D) megszerzésének alsó korhatárát.

Fotó: pixabay.com