A tájékoztatóban megjelent, hogy milyen projektekkel indul neki a kormány az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) második pályázatának.
Fürjes alig egy éve jelentette be, hogy a világhírű brit építésziroda, a Grimshaw Architects nyerte az új Nyugati pályaudvar tervpályázatát. A tervek szerint háromszintes, részben föld alá süllyesztett, modern pályaudvarként tervezik újjá a Nyugatit, amit a későbbiekben vasúti alagút köt majd össze a Déli pályaudvarral. Az Eiffel-csarnokból kikerülnek a vonatok, a csarnok melletti parkolót és buszpályaudvart felszámolják, parkosítják, a Nyugati téri felüljárót elbontják. Az építkezés legalább 12 évig tart.
A telex.hu megkereste a minisztériumot, ahol megerősítették, hogy valóban nem igénylik a megnyert EU-s pénzt sem a jelenlegi gazdasági helyzet miatt.
– írták a lapnak.
Válaszuk szerint a CEF projektlista a „jelenlegi gazdasági helyzet miatt” módosult, és olyan fejlesztések kerültek bele, mint
- a Déli Körvasút, a Debrecen–Nyíregyháza vasúti vonalszakasz fejlesztése,
- kapacitásnövelés a magyar–ukrán vasúti határforgalomban,
- a Hegyeshalom–Rajka-vasútvonal korszerűsítés kivitelezési munkái,
- a Gubacsi vasúti híd a teherforgalom elvárásainak megfelelő átépítése,
- és a Csepeli Szabadkikötő fejlesztése.
– írja a minisztérium.
Fotó: nyugatitervpalyazat.hu