Idén inflációkövető díjemelést hajt végre a Magyar Telekom és a Vodafone is, igaz nem egyforma mértékben. De a DIGI és a Yettel is emel, szinte teljeskörűen.
A Magyar Telekom az MTI érdeklődésére azt közölte, hogy
az inflációs nyomás, az energiaárak és beszállítói költségek erőteljes növekedése miatt hajt végre inflációkövető díjkorrekciót 2023. március 1-től, amelynek mértéke 14,5 százalék.
Az első emelt összegű számlát az üzleti vezetékes szolgáltatással rendelkező ügyfelek márciusban, a lakossági vezetékes, lakossági mobil- és üzleti mobil-előfizetők pedig áprilisban kapják meg.
Az inflációkövető díjkorrekció mértékéről a Magyar Telekom a 2023 februárjában kiküldésre kerülő számlamellékletben tájékoztatja az ügyfeleket.
A Vodafone arról tájékoztatott, hogy
évek óta nem emeltek árat, azonban az elmúlt évek gazdasági környezetének változásai szükségessé tették az automatikus inflációkövető díjkorrekció bevezetését 2023. januártól.
Hozzátették:
a telekommunikációs iparág már a Covid-járvány alatt is rendkívüli terheket vállalt többek között a távmunka és távoktatás biztosításával, mindezt az elmúlt években további gazdasági kihívások nehezítették (energiaárak növekedése, ellátási láncok nehézségei).
Ezek a körülmények együttesen tették indokolttá az automatikus inflációkövető díjkorrekció bevezetését, melynek mértéke 9,39 százalék - írták.
A DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. (DIGI), valamint a társaságba olvadó Invitel Zrt. 2023. január 1-től módosítja vezetékes és műholdas szolgáltatásainak listaárát.
Az árváltozás a DIGI és az Invitel valamennyi kábeltelevízió, internet és vezetékes telefon szolgáltatását, valamint a DIGI műholdas szolgáltatásait is érinti. Ez alól kivételt jelentenek a határozott hűségidős szerződéssel rendelkező ügyfelek,
számukra a DIGI a vállalt hűségidő végéig változatlan áron biztosítja szolgáltatásait - írták.
A Yettel az MTI megkeresésére arról tájékoztatott, hogy
az idei évtől évente egyszer a KSH éves átlagos fogyasztói árindexének megfelelően változtatnak árakat. A díjemelés a meglévő és az új ügyfelekre is kiterjed, amely idén várhatóan 14,5 százalék lesz.
Azt írták, a jelen gazdasági helyzetben
a Yettel költségei is növekednek, és ezt figyelembe véve az értékarányosság megőrzésével szeretnék biztosítani azt, hogy a változó gazdasági környezetben is tovább tudják fejleszteni hálózatukat és szolgáltatásaikat,
valamint hogy biztosítsák az ügyfeleik által elvárt megbízható és magas minőségű szolgáltatást - foglalta össze az MTI a társaságoktól kapott információkat.
Illusztráció: pixabay