A közleményben azt írták, hogy

december 22. és január 6. között igazgatási szünet lesz, ebben az időszakban a legtöbb hivatali ügyfélszolgálat zárva tart.
A halaszthatatlan közfeladatokat és hatósági teendőket ellátják a kormányhivatalok, valamint országszerte 60 kijelölt kormányablak és a Központi Okmányiroda is korlátozott nyitva tartással fogadja az ügyfeleket a szünet alatt

– ismertették.

Amint arról lapunk, a Frisshirek.hu korábban már beszámolt, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter szeptember végén jelentette be, hogy a takarékosság jegyében december 22. és január 6. között igazgatási szünetet rendelt el a kormány. Mint megírtuk, kényszerszabadságra küldi hivatalnokait a kormányzat.

A mostani kommüniké szerint mindezt azért, mert az ukrajnai háború és „az elhibázott brüsszeli szankciók” okozta energiaár-emelkedés miatt az állami szerveknél is a gázfelhasználás csökkentése vált szükségessé. 

A szünetben is felkereshető kormányablakok korlátozott nyitvatartása országosan egységes lesz:

december 22-én csütörtöki ügyfélfogadási rend szerint működnek, majd karácsony után, hétfőtől csütörtökig 8 és 16 óra között lesz lehetőség az ügyintézésre. Az érintett pénteki napokon – december 23-án, 30-án és január 6-án – minden kormányablak és okmányiroda zárva tart.

A nyitva tartó kormányablakokról a kormanyablak.hu weboldalon lehet tájékozódni - áll a közleményben.

Tájékoztattak arról is, hogy

az egyéb kormányhivatali ügyfélszolgálatok közül a legtöbb zárva lesz az igazgatási szünet teljes ideje alatt. A földhivatalokban még január 9-én is szünetel a félfogadás, ugyanis ekkor dolgozzák fel az addig postán vagy elektronikusan beérkezett kérelmeket.

Mivel az igazgatási szünetben is elérhető hivatalok nyitvatartása és helyszíne is eltérhet a megszokottól, azt javasolják, hogy az ügyeiket intézni kívánók mindenképpen tájékozódjanak az adott megyei kormányhivatal honlapján.

A kérelmek elektronikus úton vagy e-papíron bármikor benyújthatók, azokat az igazgatási szünet végeztével dolgozzák fel

– közölték.

A Miniszterelnökség közleménye arra is kitért, hogy a folyamatosan indokolt hatósági ellenőrzéseket, és a krízishelyzetek elhárításával összefüggő feladatokat a kormányhivatalok az igazgatási szünet idején is elvégzik. Például

  • a népegészségügy,
  • az áldozatsegítés,
  • a munkavédelem,
  • az állategészségügy- és élelmiszerbiztonság,
  • a fogyasztóvédelem
  • és a családvédelem 

területén is ellátják a feladataikat.

Fotó: Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter. MTI/Illyés Tibor