A Budapest életében történelminek számító útpályamegnyitást a Fővárosi Önkormányzat és a BKK – ahogy a felújítás kezdetekor is – egy közös, MOL Bubi kerékpáros áttekeréssel tette emlékezetessé.

Az átkelő korszerűsítése többek között a járdaépítéssel folytatódik, ezért gyalog csak a felújítás utolsó szakaszának befejezése után, várhatóan 2023 őszén lehet átkelni rajta.

Addig a BKK buszaival a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér között – mindkét irányban – díjmentesen lehet utazni - értesítette a Frisshirek.hu-t közleményben a Fővárosi Önkormányzat. Az egyelőre ideiglenes forgalmi rend szerint személy- és egyéb gépjárművel közlekedők nem hajthatnak a hídra, ahogy a felújítási munkálatok folytatódása miatt egyelőre a gyalogosok sem. Ahogy arról a Frisshirek.hu-n többször írtunk,

a mostani próbaidőszak jövő nyárig tart, a Fővárosi Önkormányzat akkor dönt a Lánchíd végleges forgalmi rendjéről.

A közlemény szerint a felújítás munkálatai terv szerint haladnak, a gyalogosok majd 2023 őszén vehetik ismét birtokukba a hidat, viszont cserébe 

a BKK buszaival a Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér között díjmentesen lehet utazni.

A kivitelezés többek között a járdák és a hídfőkben lévő aluljárók befejezésével, valamint a műemléki elemek rekonstrukciójával folytatódik.

Az ünnepélyes átadáson Karácsony Gergely kiemelte, hogy 

Magyarország újkori történetek egyik legbonyolultabb, legösszetettebb beruházása a Lánchíd felújítása. A hídhoz – Budapest és Magyarország büszkeségéhez és szimbólumához – utoljára a nyolcvanas évek végén nyúltak hozzá.

Bár az elmúlt 20 évben sokat emlegették a felújítás szükségességét, nem mertek belevágni - folytatta a főpolgármester, aki kiemelte azt is, hogy a magyar beruházások világától némiképp eltérő módon, ez a komoly fejlesztés

az eredeti költségkeretet tartva valósul meg.
A Lánchíd színes és fordulatos történetének új, modern, nagyon is kortárs szakasza kezdődik ma. Legyen ez a fejezete is olyan, amelyik jól szolgálja a budapestieket, méltóképpen szimbolizálja a nemzet fővárosát, és ismét megfelel a nemzet közóhajának!

- zárta gondolatait Karácsony Gergely. Walter Katalin, a BKK vezérigazgatója beszédében azt emelte ki, hogy kemény munka volt a felújítás, de sikerült tartani azt, amit vállaltak. Példaként hozta fel, hogy acélelemekből álló pályalemezre cserélték az elöregedett vasbeton pályát. Nem dőlhetnek azonban hátra - tekintett ki a jövőre a vezérigazgató -, hiszen a munka a járdák és a hídfőkben lévő aluljárók befejezésével még folytatódik.

Az első perctől tisztában voltunk azzal a felelősséggel, amit ez ránk ró. Tisztelettel, alázattal és magas szintű szakmaisággal végeztük a munkánkat, miközben törekedtünk arra, hogy értékteremtő módon és átláthatóan dolgozzunk. A munkálatok során az egész országot éreztük a hátunk mögött

- nyilatkozta a kivitelező, az A-Híd Zrt. vezérigazgatója, Sal László, aki beszédében kiemelte azt is, hogy az összehangolt munkának köszönhetően a szerződésben vállalt határidő előtt 5 nappal ismét elindulhat a forgalom a hídon.

A kiemelt kép forrása: MTI / Balogh Zoltán