Budapest is csatlakozhat azon városok sorába, ahol rövidesen már fizetni kell a zöld rendszámos autóknak is a parkolásért. Ahol már most fizetni kell:
- Hódmezővásárhely,
- Siófok,
- Szentendre,
- Ajka,
- Zalaegerszeg,
- Nyíregyháza,
- Velence,
- Pápa,
- Győr.
Az egyesület szerint vannak érvek a megszüntetés mellett, de ha ez nem fokozatosan történik meg, akkor kedvezőtlenül hat az elektromosautó-tulajdonosokra nézve.
Ráadásul, ha ez az eddigiekhez hasonlóan helyi szabályozáson múlik, akkor még nagyon káosz várható. Raádásul a rendeletek gépkocsi-típusonként is eltérően szabályoznak, hol ez, hol az a típus használata után kell fizetni, legyen az plug-in hibrid vagy tisztán elektromos autók, de az is előfordul, hogy zónákra osztanak területi alapon, amely szintén félreértésekhez vezethet.
E rendelkezések ráadásul hátráltatják a környezettudatosabb közlekedés elterjedését, az e-autók térnyerését.
A települések érvei is megérthetőek, hiszen
Bár ezek akár helytálló érvek is lehetnek, de ez esetben miért nem teszük közzé a hatástanulmányokat?
Az autósok helyzetét sok helyen azzal sem könnyítik meg, hogy a parkolóórákra ráírják a szabályozást, ezzel segítve eligazodni a zöld rendszámos autók tulajdonosait.
A közleményben hangsúlyozzák, hogy egyetértenek az ingyenes parkolás megszüntetésével, de csakis lépcsőzetesen, felkészülési idő biztosításával, amit két évben látnak.
A 24.hu által szemlézett közlemény végén jelzik, hogy a szervezet társadalmi felelősségvállalás jegyében segítséget nyújt az új parkolási szabályozás kialakításában a városi döntéshozók részére.