Budapest is csatlakozhat azon városok sorába, ahol rövidesen már fizetni kell a zöld rendszámos autóknak is a parkolásért. Ahol már most fizetni kell:

  • Hódmezővásárhely,
  • Siófok,
  • Szentendre,
  • Ajka,
  • Zalaegerszeg,
  • Nyíregyháza,
  • Velence,
  • Pápa,
  • Győr.

Az egyesület szerint vannak érvek a megszüntetés mellett, de ha ez nem fokozatosan történik meg, akkor kedvezőtlenül hat az elektromosautó-tulajdonosokra nézve.

Ráadásul, ha ez az eddigiekhez hasonlóan helyi szabályozáson múlik, akkor még nagyon káosz várható. Raádásul a rendeletek gépkocsi-típusonként is eltérően szabályoznak, hol ez, hol az a típus használata után kell fizetni, legyen az plug-in hibrid vagy tisztán elektromos autók, de az is előfordul, hogy zónákra osztanak területi alapon, amely szintén félreértésekhez vezethet.  

E rendelkezések ráadásul hátráltatják a környezettudatosabb közlekedés elterjedését, az e-autók térnyerését. 

A települések érvei is megérthetőek, hiszen

„csökkenő parkolási bevételek”, „állandó parkolóhely-foglalás nagyméretű zöld rendszámos luxusautókkal”, „le kell szoktatni az embereket az autóhasználatról, inkább tereljük át őket a tömegközlekedésre” és így tovább.

Bár ezek akár helytálló érvek is lehetnek, de ez esetben miért nem teszük közzé a hatástanulmányokat? 

Az autósok helyzetét sok helyen azzal sem könnyítik meg, hogy a parkolóórákra ráírják a szabályozást, ezzel segítve eligazodni a zöld rendszámos autók tulajdonosait. 

A közleményben hangsúlyozzák, hogy egyetértenek az ingyenes parkolás megszüntetésével, de csakis lépcsőzetesen, felkészülési idő biztosításával, amit két évben látnak. 

A 24.hu által szemlézett közlemény végén jelzik, hogy a szervezet társadalmi felelősségvállalás jegyében segítséget nyújt az új parkolási szabályozás kialakításában a városi döntéshozók részére.