Huszár Viktor, a Megoldás Mozgalom elnökének üzenete a kormánynak: A tudás megtérülő befektetés
"Mint volt Karinthys (Karinthy Frigyes Gimnázium), személyesen is érintett vagyok: a kirúgott tanárok között van olyan, aki még engem is tanított (Dóra, spanyolra). Spanyolra, amit értelmesen is használok: Messivel, Ronaldinhoval és társaikkal így tudok beszélni (ugyanis nem beszélnek angolul). A Karinthy egyébként az egyik legjobb két tanítási nyelvű gimnázium az országban, s az én időmben az egyetlen állami iskola volt, ahol nemzetközi érettségit tudtunk (IB) szerezni. Ez az a rendszer, ami alapján később Magyarországon bevezetésre került a jelenlegi közép- és emelt szintű érettségi rendszer" - írja Facebook-oldalán Huszár.
Majd folytatja érveit a Karinthy, a tanulás, a diákok és a pedagógusok kiállása mellett: "De miért jó Magyarországnak, hogy olyan iskolákban, mint a Fazekas vagy a Karinthy tanul az ember? Mert óriási haszna van belőle" - szögezi le. Hozzáteszi: "az országimázs szempontjából a Teqball egy nemzetközi brand lett, amit lassan világszerte ismernek. Lehet is vele villogni a mindenkori magyar kormánynak és kell is, mert a szalámi meg a pálinka annyira nem menő, mint mi magyarok gondoljuk (más országnak is van), de teqballja / sportja nincs másnak."
Majd kifejti véleményét, miért is van "még közérthetőbb a haszna" a tudásnak, amikor a pénzről van szó. "Vállalkozóként átlag feletti adót fizetek be magánszemélyként, cégként, nem beszélve a cégcsoportról, ahol dolgozom", ezzel rengeteg embernek adunk munkát, s rengeteg alvállalkozót foglalkoztatunk, ami után a járulékok és az adók, az ÁFA mind megy az államkasszába." Vagyis a tudás "olyan hozzáadott érték, ami miatt megéri bőségesen a magyar államnak, hogy az oktatás színvonalas legyen."
Magánszemélyként, vállalkozóként, a Megoldás Mozgalom alelnökeként a jövőt nem abban látja, hogy "a legalacsonyabb ponthatárok kellenek a jövőbeli tanári képzés belépési küszöbeként." A tudás érték, amihez nem a "legmegalázóbb tanári fizetéseket kellene az államnak adni".
"Ördögi kör."
- tisztában van vele.
Úgy látja, hogy szemléletváltásra van szükség, amit "a tanáraink már az alapoknál el kell kezdjenek átadni, de hogy a középiskolában 14 éves kortól kell az a tudás, infrastruktúra és életre nevelés, az nem kérdés.
Mi lenne a megoldás? A válasz eldöntéséhez két kérdés átgondolását kéri.
- Ha egy tanár alig tud megélni, akkor mennyi az esélye, hogy ő kiegyensúlyozottan meg fogja tanítani a gyerekeinket arra, hogy miként lehet belőlük diszruptív, alkotó ember? Vállalkozó, aki bátor, hogy akár a kultúrában, művészetben vagy akár a gazdaságban újítani merjen?
- Ha egy ország 32 év alatt, és a jelenlegi kormány 12 év kétharmad után, teljes felhatalmazással idáig jutott, akkor az oktatást vajon tudatosan akarják aláásni? Vagy csak egyszerűen alkalmatlanok, vagy mindkettő?
"A magyar állam szempontjából tehát mennyit kellene befektetni az oktatásba?
Bármennyit. Mert ez a befektetés megtérül. Mi Karinthysok vagyunk erre az élő, kíváló példák"
- mutat példát sokunknak.
Fotó: MTI/Mónus Márton