A kormány álláspontja egyértelmű, az ársapka akkor fenntartható, ha a Barátság vezetéken zavartalanul folyik az olaj, illetve, ha a finomítók az érkező olajat fel tudják dolgozni

– nyomatékosította az Indexnek nyilatkozva Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter.

A tárcavezető hozzátette: sajnos a százhalombattai finomítónál vannak technikai problémák, emellett a Barátság vezetéknél is megsérülnek a harcokban és le-leállnak a fenntartó egységek.

Tehát a kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy fenntartsa az ársapkát, de ha az látszik, hogy ez a két tényező veszélyezteti az ellátást, akkor nehéz helyzetbe kerülünk

– mondta Nagy Márton az Indexnek.

A tárcavezető hangsúlyozta, hogy

az ellátásbiztonság mindennél fontosabb, és a legjobban a Mol látja a helyzetet. Ha azt látják, hogy nem képesek nyersanyaggal ellátni Magyarországot, akkor ellátásbiztonsági kérdések merülnek fel. A felhalmozott stratégiai készletet haváriaeseményre – természeti károkra, háborúkra – tartjuk, az nem azért van, hogy az ársapkát fenntartsuk.

– Tehát a stratégiai készlethez nem szabad hozzányúlni ebben a helyzetben – szögezte le Nagy Márton.

Lapunk, a Frisshirek.hu már tegnap beszámolt arról, hogy veszélybe kerülhet a hatósági áras benzin. A Mol százhalombattai finomítója ugyanis egy műszaki hiba miatt csak a teljesítőképessége felével üzemel, de a bevezetett hatósági árak miatt jelentősen csökkent az üzemanyag-import mennyisége is, amely együttesen ellátási problémákhoz vezetett hazánkban. A szakemberek úgy vélik, hogy a jelenlegi helyzet sürgetőbb annál, hogy csak januárban bírálja felül szabályozását a kormány

Mától egyébként jócskán csökkent az üzemanyag piaci ára – csak az a nagy kérdés, hol tudnak tankolni az autósok...A  Mol pár napja levelet küldött több, családi tulajdonban levő benzinkútnak, amelyben arról adtak értesítést, hogy – az ország biztonságára és energiabiztonságára hivatkozva – november 28-tól nem szállítanak benzint és dízelt számukra. A Független Benzinkutak Szövetsége már két héttel ezelőtt arról beszélt, hogy bedőlt a biztonságos üzemanyagellátás Magyarországon. Shell töltőállomások is lassan kezdenek kifogyni az üzemanyagból, ezért újabb korlátozásokat vezettek be

Fotó: Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter. MTI/Koszticsák Szilárd