Szijjártó Péter egy hete jelentette be müncheni útján, hogy a debreceni BMW-gyár kapcsán nagy bejelentésre készül.
– fogalmazott akkor.
A tárcavezető az online is közvetített sajtótájékoztatón arról is beszámolt, hogy
Beszédében méltatta a német vállalat debreceni gyárát, amelynek szavai szerint önmagán túlmutató jelentősége lesz, ugyanis működése teljesen elszakad a fosszilis energiahordozóktól. Hozzátette, hogy
Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy a beruházás további lendületet ad a magyar autóiparnak, amelynek termelési értéke 23 százalékkal nőtt az idei év első kilenc hónapjában, meghaladva a 8700 milliárd forintot, s ez idén először átlépheti a 10 ezer milliárd forintot.
– jelentette ki. Majd hozzátette, hogy bevált a kormány azon stratégiai döntése, amelynek célja az volt, hogy tegyék hazánkat
A miniszter úgy véli, 2030-ra elérheti a 300 milliót az elektromos járművek száma a világon, az új autóeladások 60 százalékát már ezek fogják kitenni, így az elektromos akkumulátorok iránti kereslet 2030-ra mintegy 5600 gigawattórára fog nőni a 2021-es 340 gigawattóráról.
Szijjártó fontosnak nevezte, hogy Magyarországon a kontinens legkedvezőbb beruházási környezetét hozták létre az elektromos autóipari cégek számára, így jelen vannak az iparág legnagyobb keleti és nyugati szereplői.
- mondta.
Hangsúlyozta, hogy
Jelezte, hogy az idei év első nyolc hónapjában 61 százalékos növekedéssel elérte a négymilliárd eurót az elektromos akkumulátorok exportja, így ez lett a csúcsokat döntő magyar kivitel elsőszámú terméke.
Szijjártó Péter arról is beszélt, hogy az ukrajnai háború és az európai szankciók miatt „a fejünk felett csapkodnak a hullámok”, az európai gazdaság pedig a recesszió irányába tart.
A nemzeti kormánynak ebben az esetben nem lehet más célkitűzése, mint az, hogy elkerüljük ezt az európai recessziót és legyünk egyfajta lokális kivétel
– fogalmazott.
Szijjártó szerint az elmúlt évek sikeres válságkezelése is demonstrálta, hogy ehhez elsősorban beruházásokra van szükség, ugyanis azokból lesz munkahely, a munkából lesz termelés, a termelésből pedig gazdasági növekedés.
– fejtette ki.
November elején a debreceni civilek és az LMP népszavazást kezdeményezett a CATL kínai akkumulátorgyárának megépítése ellen, mivel a környezetet erősen károsító, a város vízkészletét komolyan veszélyeztető beruházások kapcsán semmiféle egyeztetés nem történt az itt élőkkel.
Fotó: Facebook/Szijjártó Péter oldala