Nettó 7 milliárd 874 millió forintos keretösszegre kötött szerződést a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal a New Land Media Reklám, Szolgáltató és Kereskedelmi Kft.-vel és a Lounge Design Szolgáltató Kft.-vel egy új kommunikációs kampányra - értesült rtl.hu a Miniszterelnöki Kabinetiroda hivatalos dokumentumaiból. A komoly közpénzmennyiségért cserébe a cégekre a következő munka vár:

Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációval kapcsolatos feladatok ellátása, valamint az állampolgárok életét kiemelten érintő kormányzati döntésekkel kapcsolatos feladatok ellátása.

Bár nincs pontosan részletezve, de a portál - joggal - azt feltételezi, hogy ez a megbízás a nemzeti konzultációhoz kötődő médiakampányra vonatkozik hirdetésestül, plakátostul. A kampány fő üzenete az, hogy az Európai Unió - egyébként a magyar kormány által is megszavazott - szankciói felelősek azért, hogy hazánk nehéz gazdasági helyzetbe került. Bár ezzel a szervezet az orosz agressziót akarja egyszer és mindenkorra megállítani, mégis bomba illusztrálásával inkább az EU-t vádolja meg Rogán minisztériuma erőszakkal.

A szerződés egy idén márciusban kötött keretmegállapodás része, amely teljes egészében 75 milliárd forintos. A jelen megbízás 30 százalékát azonban nem köteles a megrendelő, azaz a magyar kormány elkölteni a cégek szolgáltatásaira.

A csaknem 8 milliárd forintba
  • kreatív szövegírás,
  • nyomdai szolgáltatás,
  • filmgyártás,
  • médiatervezés,
  • rendezvényszervezés tartozik majd bele.

A dokumentáció ugyan csak október 13-án jelent meg, de a szerződést már július elején aláírták, és az december végéig vagy a keret kimerüléséig hatályos. Nem ez az első eset, hogy a New Land Media és a Lounge Design megbízást kap a kormánytól. Rendszeresen fordul hozzájuk Rogán hivatala médiakampányok lebonyolításáért. 2020-ban például 11,8 milliárdos tételben vártak munkát a cégektől.

A kép forrása: MTI / Koszticsák Szilárd