Amint arról beszámoltunk, az Igazságügyi Minisztérium hétfő délelőtt közölte, hogy fogyasztóvédelmi eljárás indul a Wizz Air Hungary Zrt.-vel szemben. A tárca közleménye szerint az elmúlt időszakban megnövekedett a légitársasággal szemben a fogyasztóvédelmi hatósághoz benyújtott panaszok száma, amelyek közül több eset a médiában is nagy visszhangot kapott.

A hvg.hu pontokba szedte a légitársasággal szembeni panaszokat:

– nem nyújtott tájékoztatást és segítséget járatkésések és járattörlések esetén,

– nem biztosított szállást és átfoglalást, többletköltséget okozva ezzel az utasoknak,

– nem válaszolta meg 30 napon belül a fogyasztói beadványokat, valamint

– emelt díjas telefonos ügyfélszolgálatot működtet, ezzel is megsértve a jogszabályokat és a magyar fogyasztók jogait.

A közlemény szerint ezek miatt az Igazságügyi Minisztérium kezdeményezésére fogyasztóvédelmi hatósági vizsgálat indult Budapest Főváros Kormányhivatalánál.

A légitársaság az Index megkeresésére azt közölte: „A légi közlekedés kihívásai ellenére a Wizz minden tőle telhetőt megtesz a vonatkozó európai uniós rendeletek betartása érdekében, emiatt az augusztus 22-én a Wizz Airrel szemben indított fogyasztóvédelmi eljárás sikeres lefolytatásához a légitársaság mindenben segíti az Igazságügyi Minisztérium munkáját.”

Mint ismeretes, a Ryanairrel szemben is indult fogyasztóvédelmi eljárás idén nyáron, a légitársaságot két hete 300 millió forintra büntette a Fővárosi Kormányhivatal.

Illusztrációs fotó: Pixabay